خون شهدا احیاگر اسلام ناب، ولایت و وحدت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: خون شهدا در رگ های کور شده ما جریان یافته و استقلال، آزادی، اسلام ناب، ولایت و وحدت امت را در آن می دمد.

حجت الاسلام احمد سالک صبح امروز _یکشنبه ششم اسفندماه _در مراسم تشییع و تدفیق دو شهید گمنام در دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان گفت: امروز آمده ایم تا تکرار این آیه بسیار قدرتمند، سازنده باعزت و با محبت را بار دیگر در محضر این شهدا رقم بزنیم که می فرماید: قالو ربنا الله، ثم استقاموا: خدای ما الله است پس استقامت می ورزیم.

وی ادامه داد: این شهدا با تمام قدرت در تحقق حاکمیت الله در جامعه بشری ایستادند و به مقتضای سخن امیر مومنان(ع) که به یکی از یارانش فرمود جمجمه ات را به خدا عاریه بده عمل کردند. طبق تفسیر مفسران دو نکته در این بیان ارزشمند وجود دارد. نخست اینکه اندیشه انسان باید خدایی باشد، نه اندیشه ای التقاطی، منافقانه، مشرکانه و مادی. انسان باید خدایی فکر کند و در صراط توحید و ولایت حق گام بردارد. دوم اینکه کسی که اندیشه اش همچون حسین بن علی(ع) خدایی است در راه خدا سر داده، با یزیدیان دست سازش نمی دهد و در مقابل استکبار سر خم نمی کند.

سالک با تاکید بر اینکه چنین انسان هایی با تمام وجودشان شعار "مرگ بر آمریکا" را سر می دهند، اظهار کرد: این افراد آینده نگر هستند و چشمشان تنها به تماشای امور سطحی و ابتدایی همچون اغتشاشات اخیر دوخته نمی شود. آنها می دانند که با وقوع چنین مسائلی چیزی از دست نمی رود و باید به فتح قله های علم، فضیلت و اخلاق بپردازند و برای دستیابی به آن استقامت ورزند. تحقق استقامت نیز به این است که دو پایشان را مثل میخ در زمین فرو کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جوان مومن و انقلابی باید همچون شهدا خودش را با محتوای اسلام تطبیق بدهد، گفت: مرگ دیر یا زود به سراغ همه ما می آید و باید به استقبال آن برویم. مرگ شیرین و سرخ که همان شهادت است، بالاترین مقام را نزد خدا دارد و هدیه خدا به زمینیان است، پس قدر خودتان را بدانید، در مسیر ولایت قدم بگذارید، با عشق، علاقه، دین باوری و ولایت محوری گام بردارید و بدانید که گام های سنگین شما آینده ای روشن را برای این کشور رقم می زند.

وی با بیان اینکه خون شهدا در رگ های کور شده ما جریان یافته و استقلال، آزادی، اسلام ناب، ولایت و وحدت امت را در آن می دمد، اظهار کرد: چنین جریانی منجر به وقوع حوادثی عظیم همچون حادثه عظیم ۲۲ بهمن می شود که شبیه به معجزه بود و علیرغم همه مشکلاتی که به آن واقف هستیم مردم به صحنه آمدند.

وی ادامه داد: اگر امروز انقلاب اسلامی در جهان استقرار یافته است، به پاس خون این شهداست. "نه شرقی نه غربی" که سیاست جمهوری اسلامی است در جهان شکل گرفته، مردمی بودن انقلاب شکل واقعی پیدا کرده و اسلام در سرتاسر جهان رشد یافته است.

سالک با اشاره به دیدارش با خانواده ای که شش شهید خود را تقدیم دین و انقلاب کرده اند، گفت: مادر این خانواده دو جوان خود را قبل از انقلاب و چهار شهید جوانش را در دفاع مقدس به انقلاب و دین اسلام تقدیم کرده است. او پرچم ایران را به دست نوه هایش داده و می گفت پیوسته داستان شهادت را در گوش آنها می خوانم.

وی تاکید کرد: ما با استکبار جهانی سر سازش نداریم و کسانی که فکر می کنند می شود به آنها اعتماد کرد بدعهدی آمریکا را ببینند. تبعیت از ولایت مسئله اصلی نظام ما است. این شهدا خونشان را پای شجره طیبه اسلام ریختند و جهان تحت تاثیر انقلاب اسلامی ما قرار دارد. ما به شهدا مدیون هستیم. شهدای حرم صدها کیلومتر دورتر می جنگند تا من و شما در آرامش زندگی کنیم، ما به آنها بدهکاریم و باید عزممان را جزم کنیم تا ارزش هایی را که شهدا خالقش بودند حفظ کنیم و انقلاب را که ثمره خون شهداست به عنوان یک امانت الهی به آیندگان بسپاریم.

کد خبر 338220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.