مرتضایی نژاد: تصور منتقدان به  مدیریت زنان با واقعیت ها تفاوت دارد

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:خانم‌ها باید عملکرد خودشان را به گونه ای تغییر دهند که امکان انتخاب آن‌ها به عنوان مدیران زن وجود داشته باشد. 

مرتضایی نژاد در رابطه با مشکلات زنان در تصدی پستهای کلان مدیریتی به خبرنگار ایمنا گفت: من تقریبا ۲۰ و چند سال است که در سطوح مختلف مدیریتی مشغول به فعالیت هستم و در این مدت هیچ گاه با کارشکنی و چالش آفرینی مواجه نشده ام؛ اساسا از نظر من بحث زن و مرد در کار مطرح نیست.

 وی در رابطه با موانعی که پیش روی فعالیت اجتماعی و مدیریت زنان وجود دارد، گفت: به نظر من خانم‌ها باید عملکرد خودشان را به گونه ای تغییر دهند که امکان انتخاب آن‌ها به عنوان مدیران زن وجود داشته باشد. مهمترین مانعی که پیش روی تصدی زنان در پست های بالای مدیریتی وجود دارد عملکرد خود آن ها است. 

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: چنانچه وقتی خود من نیز در دانشگاه پست مدیریتی داشتم، نمی توانستم از زنان مدیر استفاده کنم؛ چرا که بسیاری از آن‌ها به دلیل مشکلات خانوادگی و بچه داری، حاضر نبودند بعد از پایان ساعت اداری اندکی بیشتر بمانند و به کارهای عقب مانده رسیدگی کنند و من که به عنوان مدیر باید کارها را انجام می دادم و امور را پیش می بردم، با مشاهده چنین وضعیتی بیشتر مایل به استفاده از همکاران مرد بودم.

وی افزود: مشکلات زنان در عرصه خانواده، بچه داری و تقاضای آنها برای افزایش مرخصی از ۶ ماه به ۹ ماه، از جمله چالش های اساسی آنها هنگام قرار گرفتن در پست های مدیریتی به حساب می آید. 

مرتضایی نژاد با اشاره به زنان دانشگاهی و فرهیخته گفت: یکی دیگر از چالش های مدیریت زنان هم این است که خانم های فرهیخته دانشگاهی زیادی وجود دارد، اما این امر با بحث اجرا متفاوت است و همه تجربه لازم برای چنین کاری را ندارند.

عرصه برای فعالیت زنان فراهم شده است

مرتضایی نژاد تاکید کرد: خانم ها باید ایثار بیشتری داشته باشند تا بتوانند به طور همزمان به همه مسئولیتها و وظایف خود برسند. من به عنوان یک خانم همواره از نیازهای خود گذشته ام تا بتوانم هم به خانه و خانواده ام برسم و هم  وظایف شغلی خود را به خوبی انجام دهم.البته قوانین و مقررات نیز باید به گونه ای تغییر یابد که شرایط اشتغال زنان را بیش از پیش فراهم کند.

وی در رابطه با انتقاداتی که به مدیریت زنان در برخی از پست های اداری و اجرایی می شود، گفت: من به مدت ۱۴ سال در دانشگاه رییس دانشکده کشاورزی بودم که ماهیتا دانشکده ای مردانه محسوب می شود و عملکردم در این ۱۴ سال همواره تقدیر و تعریف همه همکارانم را به دنبال داشته است، دلیل این امر هم این بود که نگاه به مسائل، نگاه صحیحی بود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در عرصه مدیریت شهری نیز همین رویه ادامه خواهد یافت و منتقدان به تدریج متوجه خواهند شد که این خانم قرار نیست در حوزه فضای سبز و پارکها، مستقیما با کارگران صحبت کند، بلکه قرار است یک «مغز علمی» باشد که به «دستان اجرایی» فرمان می دهد و در سال های آینده بازخورد این رویکرد نمایان خواهد شد.

با منتقدان مدیریت زنان صحبت می کنم

مرتضایی نژاد تاکید کرد: دلسوزی، تعلق خاطر به شهر، دانایی و تخصص در کار و اینکه خانم ها هم باید در عرصه اجتماع فعال باشند، مهمترین مسایلی است که باید در واگذاری پستهای مدیریتی مورد توجه قرار بگیرد. حرف من مردسالاری و زن سالاری نیست، بلکه شایسته سالاری است. 

وی افزود: بخش فضای سبز شهر ما نیز به برنامه ریزی علمی و تخصصی نیاز دارد و  من قطعا در مسئولیت خود به منتقدان نشان می دهم که تصورشان از مدیران زن با واقعیت‌ها تفاوت دارد.

کد خبر 338146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.