قطار شهری از ۲۵ اسفندماه تا پایانه صفه راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: قطار شهری از ۲۵ اسفندماه تا پایانه صفه راه‌اندازی می‌شود و به نوعی پایانه کاوه و صفه به یکدیگر متصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی ظهر امروز شنبه- ۵ اسفند- در نشست خبری کمیته امور حمل‌ونقل و مدیریت راه‌های استان، اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری در بحث ستاد تسهیلات و مدیریت سفر، کمپ‌ها با اولویت تمرکز بر کمپ فدک همچنان وجود دارند و بیشتر اصرار شهرداری بر این است که در ابتدا بتوانیم هتل‌ها، بعد از آن مسافرخانه‌ها و سپس منازل مسکونی و اماکن سرپوشیده را برای اسکان مسافران درنظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی سهم سفرهای منتهی به پایان سال وجود دارد، گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری به صورت شبانه‌روزی با ۳ شیفت کاری فعالیت می‌کنند.

صلواتی با بیان اینکه پارکینگ‌های عمومی مرکز شهر در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، اظهار کرد: سعی شهرداری بر این بوده که تابلوهای اطلاع‌رسانی پارکینگ‌ها را افزایش دهد و تابلوی ظرفیت‌ شمار آنها هم نصب شود، همچنین در مبادی ورودی خیابان‌ها پارکینگ‌هایی که در طول خیابان هست را به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص فعالیت قطار شهری، گفت: قطار شهری از ۲۵ اسفندماه تا پایانه صفه راه‌اندازی می‌شود و به نوعی پایانه کاوه و صفه که دو پایانه اصلی مبدا و مقصد مسافران است را با قطار شهری، به یکدیگر متصل می‌کنیم.

صلواتی در ادامه افزود: اتفاق دیگری که تا پایان سال انجام می‌شود تکمیل محور شرقی پیاده راه چهارباغ از سی‌وسه‌پل تا میدان امام حسین است که برای گردشگران اتفاق خوبی خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص ایجاد کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرها و پایانه‌ها، تصریح کرد: کیوسک‌های اطلاع رسانی به مسافران را در سازمان پایانه‌ها خواهیم داشت که با یک نماد خاص و متناسب با اصفهان اجرا شود تا  هر گردشگری وارد اصفهان می‌شود به اطلاعات شهر به طور کامل دسترسی داشته باشد.

صلواتی با انتقاد از حجم بسیار ترافیک در ورودی شهر اصفهان در خیابان کاوه، گفت: اتفاق خوبی که امثال داریم تکمیل بودن میدان استقلال است که می‌تواند بخشی از حجم ترافیک ورودی به اصفهان از خیابان کاوه را به خیابان امام خمینی منتقل کند.

وی در خصوص فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو، اظهار کرد: سه مرکز معاینه فنی خودرو شامل تاکسیرانی، همدانیان و ارغوانیه در تمام ایام نوروز حتی روزهای تعطیل به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خط کشی‌های شهری مجددا برای ایام پایان سال با اولویت مرکز شهر و گذرگاه‌های عابر پیاده انجام می‌شود، افزود: تعدادی از دوربین‌های سرعت و نظارت تصویری تا پایان سال در شهر نصب خواهد شد که این امر در افزایش ایمنی شهر موثر خواهد بود و تمام ورودی‌های شهر به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز است که این امر در کاهش تصادفات ورودی‌های شهر موثر است.

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه تلاش شهرداری اصفهان بر این است که بحث کاهش تصادفات که دغدغه همه مسئولان شهر و کشور است را پایین‌تر بیاورد، خاطرنشان کرد: حتی کاهش یک نفری کشته‌های تصادفات باعث خوشحالی است.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز نباید شهروندان و مسافران در شهر سردرگم باشند، افزود: همه مسافران به واسطه فضاهای مجازی توقع دارند که تمام خدماتی که در کشورهای توسعه یافته عرضه می‌شود به آنها ارائه شود که این امر چندان سخت نیست و می‌توانیم تمام خدمات الترونیکی و هوشمند را به مردم ارائه دهیم.

صلواتی در خصوص اتوبوس گردشگری، گفت: سعی می‌کنیم که در تمام محدوده‌های گردشگری اتوبوس گردشگری را داشته باشیم تا بتواند مسافران را به مراکز گردشگری شهر برساند و پارکینگ‌هایی که پیرامون ورودی‌های شهر اعم از ترمینال کاوه و صفه را راه‌اندازی خواهیم کرد تا پس از پارک خودرو مسافران به راحتی به مرکز شهر وارد شوند.

کد خبر 338144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.