۶۰ درصد تصادفات نوروزی ناشی از خواب‌آلودگی است

پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین طرح نوروزی پلیس اجرایی می‌شود، گفت: ۶۰ درصد تصادفات نوروزی ناشی از خواب‌آلودگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین پورقیصری ظهر امروز (شنبه ۵ اسفند)  در نشست خبری کمیته امور حمل‌ونقل و مدیریت راه‌های استان اصفهان اظهار کرد: تمام تلاش پلیس راه استان بر این است که نیروها و امکانات لازم را در نقاط پرتصادف مستقر کند تا هشدارهای لازم به مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباط مسافران با پلیس راه سامانه تلفنی ۱۱۰ است، افزود: بررسی تصادفات سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ۶۰ درصد تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی است و افرادی که وارد جاده‌های استان می‌شوند به دلیل اینکه این استان در مرکز کشور است، نیمی از راه را رفته‌و دچار خستگی هستند.

رییس پلیس راه استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای مقابله با خستگی هر ۲ ساعت رانندگی نیازمند ۱۵ دقیقه استراحت است، افزود: باید مجتمع‌های خدمات رفاهی در نقاط پرحادثه راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۱۳ هزار کیلومتر جاده است، گفت: ایستگاه‌های سلامت در ۳۰ نقطه استان ایجاد می‌شود و در این ایستگاه‌ها غذاهای محلی، صنایع دستی و جاذبه‌های هر منطقه در این ایستگاه‌ها معرفی می‌شود.

سرهنگ پورقیصری با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین طرح نوروزی پلیس اجرایی می‌شود، افزود: در این زمان‌ها محدودیت‌هایی برای تردد سنگ کش‌ها وجود دارد که ماشین‌آلات سنگین به جز مواد سوختنی و فاسدشدنی حق تردد در جاده‌ها را ندارد.

رییس پلیس راه استان با اشاره به اینکه سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ مانند سال‌های گذشته آماده ثبت تخلفات است، تصریح کرد: مسافران همچون سال‌های گذشته می‌توانند از طریق این سامانه تخلفات رانندگان و سیستم حمل‌ونقل را به پلیس اطلاع دهند تا از ادامه سفر و وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

سرهنگ پورقیصری در خصوص نرم‌افزار "همپا" گفت: این نرم‌افزار برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز طراحی شده است که برای دیدن ۱۰۹ نقطه پرحادثه استان مسافران می‌توانند این نرم‌افزار را درگوشی‌های موبایل خود داشته باشند.

وی در خصوص استاندارد نبودن جاده‌های استان اصفهان اظهار کرد: عدم ایمنی پل‌ها، وجود نواقص هندسی راه‌ها، نقص علائم راهنمایی و چراغ‌ها، خط‌کشی و روکش آسفالت جاده‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند باعث تصادف شود.

رییس پلیس راه استان اصفهان در خصوص کنترل ناوگان مسافربری گفت: مدیران پایانه‌ها به هیچ‌وجه به خودروهایی که دارای حتی کوچکترین نقص فنی هستند اجازه خروج ندهند ضمن اینکه توجه به لاستیک‌ خودروها بسیار امر مهمی است.

وی با اشاره به اینکه نظارت کامل با گشت‌های تلفیقی همه روزه در پایانه‌های استان انجام می‌شود، افزود: اتوبوس‌ها در پایگاه‌های پلیس راه و جاده‌ها کنترل می‌شوند و در صورت کوچکترین تخلفی با شرکت‌های حمل‌ونقل برخورد خواهد شد.

رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در مسیر بهارستان و مَرغ باید تمهیدات خاصی از سوی پایانه‌ها انجام گیرد چرا که گاهی اوقات ترافیک خاصی در این محور وجود دارد و توصیه ما برای چهارشنبه آخر سال جلوگیری از توقف در این مسیر است.

کد خبر 338131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.