شناسایی ۱۰۹ نقطه پر تصادف در استان اصفهان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با انتقاد از مدیریت ۲۰ روزه سفر در طول سال، گفت: تاکنون ۱۰۹ نقطه پرتصادف در استان اصفهان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه صبح امروز (شنبه) در نشست کمیته امور حمل‌ونقل و مدیریت راه‌ها، اظهار کرد: هر ساله با تبلیغات گسترده‌ای که در کشور صورت می‌گیرد تنها ۲۰ روز قبل از نوروز به موضوع سفرهای نوروزی پرداخته می‌شود که این امر باعث سیل انبوه و عظیم ترافیک در این ایام می‌شود.

وی با انتقاد از مدیریت ۲۰ روزه سفر در طول سال، افزود: وقتی سفر برای مدت تنها ۲۰ روز مدیریت می‌شود، این امر باعث تردد بسیار در این بازه زمانی خواهد شد که متاسفانه به افزایش تصادفات و خسارات منجر می شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه حجم انبوه وسایل نقلیه شخصی سرعت تردد در برخی محورها را کند می‌کند، تصریح کرد: محور دلیجان _آباده از تردد بسیاری در ایام نوروز برخوردار است به طوریکه میانگین سرعت در این محور به ۵۰  تا ۶۰ کیلومتر می‌رسد و این امر از جهت کاهش تصادفات امر مثبتی است و برای مسافرانی که هدفشان استقرار در استان نیست، بسیار طاقت‌فرسا است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم کمبود اعتبارات اکثر ادارات، در تامین امکانات ماشین‌آلات اقداماتی انجام شده است، گفت: عملیات شانه‌سازی و خاک ریزی در محورها و نقاط مشخص شده‌ای که هدف نوروزی و گردشگری استان هستند، انجام شده است.

دادخواه با بیان اینکه در محورهای مشخص شده اقدامات خوبی با همکاری پلیس راه استان انجام شده است، افزود: در محورهای دلیجان_اصفهان، اصفهان _ آباده _ شیراز، محور نایین، خور طبس، کاشان _ اردستان، نایین_ اردکان و محور دسترسی جنوب کشور که محور زرین‌شهر به سفیددشت و بروجن مبارکه است با همکاری دستگاه‌های مربوطه تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰۹ نقطه پرتصادف در استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: در ۶۷ نقطه از این نقاط که مصوب کشوری است، از دو ماه قبل تمهیداتی صورت گرفته که ترافیک روان در این محورها برقرار باشد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۱۸۹ نقطه استان در شیب‌های تند و خطرناک قرار دارد، افزود: در این نقاط نصب نیوجرسی، گاردریل، تابلوهای هشداردهنده و تجهیزات ترافیکی و بازسازی‌های لازم در حال نصب و تکمیل است.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله خط‌کشی‌ راه‌ها در اسفندماه شروع می‌شود، گفت: در این امر سعی بر این است که بعد از بارش‌ها، خط‌کشی‌ها انجام شود، چرا که شن و نمک‌ریزی در فصول سرد سال به کمرنگ شدن خط‌کشی‌ها منجر می‌شود.

دادخواه در خصوص استقرار ماشین‌آلات در جاده‌های استان، خاطرنشان کرد: استقرار ماشین‌آلات و خودروهای دستگاه‌های همکاری‌کننده اعم از اورژانس، امدادخودرو، هلال احمر، نیروی‌انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظارت کننده بر سفرهای نوروزی باعث اطمینان خاطر مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور خودروهای دستگاه‌های کمک‌کننده در جاده‌ها به ترافیک روان و کاهش آمار تصادفات و خسارات منجر می‌شود، گفت: این خودروها باید در محل‌های خاص پرتصادف مستقر شوند و باید نقاطی اجباری به عنوان نقاط ثابت هر دستگاه در نظر گرفته شود و دستگاه‌هایی که پایگاه ندارند مابین این نقاط، پایگاه هایی را دایر کنند.

کد خبر 338119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.