همایش پیاده‌روی از خواجو تا آبشار برگزار شد

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با شعار مبارزه با اعتیاد در مسیر پل خواجو تا مجموعه ورزشی آبشار با حضور نیروهای نظامی برگزار و با استقبال مردم اصفهان همراه شد.

به گزارش ایمنا، ورزش به‌عنوان یکی از ضروریات جامعه می‌تواند در جایگاه یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و ارتقای سطح کیفیت زندگی مطرح باشد، توجه به ورزش به‌عنوان یک فرهنگ دستاوردهای زیادی برای جامعه در پی دارد؛ سلامت جسمی، روحی و روانی بزرگ‌ترین موهبتی است که شهرهایی که با ورزش رابطه دوستی دارند از آن برخوردار هستند.

اجرای ورزش صبح‌گاهی در شهر و استقبال از آن نشان از دوستی شهر با ورزش دارد. همایش بزرگ پیاده‌روی که به همت معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیأت ورزش‌های همگانی در شهر اصفهان برگزار شد نمونه حضور فعال شهروندان در این‌گونه برنامه‌ها بود.

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی که صبح جمعه گذشته برگزار شد، میهمانی ارزشمند را در کنار خانواده‌ها داشت و آن کادر ستاد مبارزه با مواد مخدر بود که به این همایش شور و هیجانی دوچندان دادند.

وعده‌گاه برای آغاز این همایش، پل خواجو بود. خیلی زود جمعیت زیادی در این مکان دور هم جمع شدند، پیاده‌روی به سمت مجموعه ورزشی آبشار آغاز شد و در این مسیر سرودهایی که سربازان وطن می‌خواندند حاضران را به شوق می‌آورد. وقتی همه به مجموعه ورزشی آبشار رسیدند تازه خیل جمعیت و میزان استقبال مشخص شد، این استقبال خیره کننده همه را خوشحال کرد.

ورزش صبحگاهی با موسیقی، سبب شد دقایق به‌سرعت سپری شود، بعد از ورزش صبحگاهی نوبت به اجرای زنده موسیقی سنتی برای حاضران رسید تا جمعه‌ای به یاد ماندنی را تجربه کنند. درنهایت اهدای ۲۰ دستگاه دوچرخه و پنج سفر زیارتی به حاضران قدردانی از همراهی مردم شهر با این برنامه بود.

ورزش و شادی در اصفهان

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری هفتگی برنامه‌هایی شاد در شهر خبر داد و گفت: شهر اصفهان از این به بعد باید هر هفته چنین برنامه‌هایی را تجربه کند، شادی و ورزش در کنار هم سبب می‌شود تا مردم بیشتر با ورزش دوستی کنند.

حبیب‌الله ناظریان از همکاری سازمان‌های مختلف برای برگزاری این برنامه قدردانی کرد و افزود: حضور اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در این برنامه نشان از آن داشت که هیچ کس از خوبی‌های ورزش برای رشد اجتماعی غافل نیست. با ارتقای جایگاه ورزش در جامعه مشکلات زیادی حل خواهد شد.

محمد سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز ارمغان ورزش صبح‌گاهی را شادی و شادابی برای مردم اصفهان دانست و اظهار کرد: تأثیر ورزش در اجتماع بر هیچ‌کس پوشیده نیست. می‌توان از ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی یاد کرد که سلامت را به جامعه هدیه می‌دهد.

حضور اجتماعی جوانان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان نیز به کاهش سن اعتیاد اشاره کرد و گفت: افسردگی و نبود شادابی عامل روی آوردن جوان و نوجوانان به اعتیاد است. برنامه‌های ورزشی و به‌ویژه ورزش‌های همگانی سبب حضور بیشتر آن‌ها در جامعه می‌شود و می‌تواند تأثیر شایانی در دوری آن‌ها از اعتیاد داشته باشد.

مصطفی هادی‌زاده با بیان اینکه نیاز به نشاط و شادمانی در افراد دیده می‌شود، افزود: ورزش در درمان آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار مهم است، حتی کسانی که قصد دوری از مواد مخدر را دارند با ورزش می‌توانند خود را از این ورطه نجات دهند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان هم، به فقر حرکتی حاکم بر جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و اگر به‌عنوان فرهنگ به آن توجه شود مشکلات بزرگ و کوچک جسمانی از جمله فقر حرکتی را از بین می‌برد.

وحید رجبی به اهمیت ورزش در بین نیروهای نظامی اشاره کرد و افزود: نیروهای نظامی همیشه در ورزش پیشگام بوده‌اند، آنها سه روز در هفته به‌صورت اجباری ورزش می‌کنند، این نشان از اهمیت ورزش در این قشر دارد.

کد خبر 338109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.