به اسم تولید داخلی با سلامت مردم بازی نمی‌کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو به اسم تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی اجازه بازی با سلامت مردم را نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین رونمایی از داروهای جدید شرکت داروسازی رها اظهار کرد: این موفقیت در فرصت کوتاه معجزه‌ای است که نشان می‌دهد اگر فرصت برای بخش خصوصی فراهم شود می‌توان شاهد اتفاقات خوب بود.

وی افزود: باید از هرنوع دخالت و حضور حکومتی در حوزه تولید و توزیع دارو کنار بکشیم اگرچه این عقب نشینی از دخالت در همه بخش‌ها اعم از صنعت، اقتصاد به نفع کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها به دلیل همین دخالت‌ها است که باعث تعارض میان بخش خصوصی و دولتی و مسئولیت‌پذیری کمتر بخش خصوصی‌می شود.

قاضی زاده افزود: این قطره چشمی که در حال حاضر در لیست داروهای تولیدی شرکت "رها" قرار دارد تنها از خارج کشور وارد می شد و امیدواریم با تولید این دارو مسئولان بیمه و سازمان غذا و دارو آن را از لیست داروهای وارداتی حذف کنند چرا که اثر بخشی داروهای داخلی کمتر از مشابه خارجی نیست. 

وی تصریح کرد: از همان ابتدای کار شفاف گفتیم و به مذاق برخی هم خوش نیامد که در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو به اسم تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی اجازه بازی با سلامت مردم را نداریم که این اجازه را نه شرع و نه انصاف نمی‌دهد و مد نظر مقام معظم رهبری هم نیست لذا لازم است دوستان در سازمان غذا و دارو  سخت گیری لازم را همان ابتدا انجام داده و بعد از تولید داروی اثربخش جلوی واردات مشابه خارجی را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت اثربخشی مساوی داروی داخلی و مشابه خارجی، موظف به حمایت از تولید داخلی هستیم، گفت: امیدواریم محققان ما به بازار داخلی اکتفا نکرده در بازارهای بین المللی حاضر شوند وزارت بهداشت هم در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات دارویی در کشور گفت: برخی از این مشکلات به دلیل مطالبات مزمن شرکت‌های داروسازی، عمل نکردن بیمه‌ها به تعهدات خود و بدهکاری وزارت بهداشت به آنها است که امیداوریم تا پایان سال شاهد پرداخت بخشی از بدهی‌ها باشیم.

وی افزود: مسئله بعدی تغییر نرخ ارز است که در این حوزه هم باید منطقی عمل کرد، هم صنعت و هم سیاست‌گزار باید واقع بین باشند و مشکلات مردم و وارد کننده دیده شود که این مسئله جز با همکاری همه بخش‌ها ذی ربط میسر نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: برای بار دوم در سال جاری در اصفهان حضور پیدا کردم و تصور نمی کردم شرکتی در کمتر از دو دهه تولیدی بالغ بر صد نوع دارو داشته باشد که جای تقدیر دارد و این موضوع از ژن خوب اصفهانی‌ها متاثر است.

کد خبر 337968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.