ایجاد شبکه اتوبوس برقی برای نخستین بار در اصفهان

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد شبکه اتوبوس برقی، اقدام ارزنده ای که برای نخستین بار در بودجه سال آینده پیش بینی شد و برای مطالعه، راه اندازی زیرساخت ها و خرید آن ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی «بازتاب» اظهارکرد: یکی از اولویت های اصلی شهرداری اصفهان، ساخت شهری است که سلامتی مردم را تضمین کند، بخشی از این سلامتی در قالب بهداشت محیطی و عمومی شهر به شهرداری بر می گردد.

وی افزود: برای تحقق این هدف و کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان باید به سمت تقویت حمل و نقل عمومی و پاک حرکت کنیم تا درصد استفاده از خودروهای شخصی در شهر کاهش یابد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آماده ایم تا برای مردم تسهیلات ایجاد کنیم، گفت: در نظر داریم با تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی پاک تسهیلات زیادی ایجاد کنیم تا مردم وسیله نقلیه مورد استفاده خود را انتخاب کنند.

سهم ۴۲ درصدی حمل و نقل عمومی از بودجه

معین با بیان اینکه ۴۲ درصد از بودجه سه هزار میلیارد تومانی سال آینده در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه می شود، اضافه کرد: این بودجه در دو محور عمده شامل حمل و نقل ریلی مانند مترو، ناوگان اتوبوسرانی و ... هزینه می شود.

وی در خصوص خط یک مترو خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده خط یک مترو تا پایان سال جاری به صفه می رسد و شهرداری اصفهان علاوه بر اینکه تمام مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده بر اساس شرایط پیمانکار مبالغی بیشتر پرداخته تا آنان در خرید برخی تجهیزات دچار مشکل نشوند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: هر هفته جلسات در یکی از ایستگاههای مترو برگزار می شود تا مشکلات بررسی و در جهت رفع آن گام برداریم.

معین تاکید کرد: تمام اقدامات شهرداری اصفهان برای تکمیل خط یک مترو محقق شده است، بنابراین امیدواریم بتوانیم این خط را تا پایان سال به صفه برسانیم.

وی ادامه داد: همه خواسته های مردم در اولویت مدیریت شهری قرار دارد، اما کاهش آلودگی هوا و رفع مشکلات زیست محیطی در اولویت برنامه های شهر است که در این راستا باید به حمل و نقل عمومی بیشتر پرداخته شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در بودجه سال آینده ۳۰ میلیارد تومان به خرید ناوگان حمل و نقل عمومی، ۱۰ میلیارد تومان به بازسازی ناوگان و چهار میلیارد تومان برای کاهش آلودگی هوا و خرید فیلتراسیون اتوبوس ها پیش بینی شده است.

ایجاد شبکه اتوبوس برقی

معین ادامه داد: اقدام ارزنده ای که برای نخستین بار در بودجه سال آینده پیش بینی شد، ایجاد شبکه اتوبوس برقی است که برای مطالعه، راه اندازی زیرساخت ها و خرید آن ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیشترین خطوط اتوبوسرانی شهر به صورت شمالی-جنوبی است که اگر مترو راه اندازی شود ۴۰ درصد از تردد اتوبوس ها در این محور کاهش می یابد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۵۱.۵ میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر در نظر گرفته شده، البته دولت نیز تسهیلات بانکی با سود کمتر از ۱۰ درصد ارایه کرده است تا روند نوسازی بافت فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.

معین افزود: یکی دیگر از اقدامات شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده بازگشایی گلوگاههای محلات قدیمی شهر است تا در زمان بحران و حادثه خودروهای آتش نشانی بتوانند در محلات تردد کنند.

وی با بیان این که ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی پیش بینی شده، گفت: مبحث بررسی ایستایی ساختمانها بر عهده نظام مهندسی است و اگر در ساختمانی مباحث ایمنی رعایت نشود به طور حتم پروانه پایان کار به آن ساختمان تعلق نمی گیرد و پرونده در کمیسیون ماده صد بررسی و تعیین تکلیف می شود.

معین اضافه کرد: کمیسیون ماده صد متشکل از نماینده وزرات کشور، دادگستری و شورای شهر است و شهرداری در این کمیسیون نماینده ای ندارد.

سهم زاینده رود در بودجه ۹۷

وی با بیان اینکه سه میلیارد تومان برای آماده سازی بازگشایی زاینده رود در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده است، گفت: اگر می خواهیم جلوی فرونشست زمین را بگیریم باید آب در مادی های شهر جریان یابد و به طور حتم با اجرای این طرح های آبرسانی، این مهم تحقق نمی یابد.

وی تاکید کرد: نبود مدیریت موثر و عدم تمکین به قانون، زاینده رود را به وضع فعلی دچار کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه گردشگری در اصفهان راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: برای اجرای طرح ویژه گردشگری هشت میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

وی در خصوص بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی گفت: دولت برای اجرای این پروژه باید ۸۰ میلیارد تومان پرداخت می کرد که هنوز محقق نشده است.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت شهر افزود: تمام معاونان و مدیران مناطقی که در دوره جدید منصوب شده اند جوان تر از گذشته هستند، همچنین از بانوان در مدیریت شهری جدید استفاده شده است به طوری که برای نخستین بار بانوان به ریاست منطقه و یکی از سازمانهای شهرداری رسیدند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ایجاد شرایط مناسب برای اکوسیستم کسب و کار جوان و حمایت از استارتاپ ها در برنامه شهرداری اصفهان قرار دارد تا بتوانیم با ارایه زیرساختهای لازم به شهر خلاق دست یابیم.

بازسازی سینماهای شهر

معین با اشاره به بازسازی سینماهای شهر اصفهان گفت: برای بازسازی سینما ساحل یک میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است تا به پنج سالن جدید مجهز شود.

وی به وظیفه شوراها اشاره کرد و افزود: شورای شهر اصفهان همواره تلاش کرده با دستگاههای اجرایی شهر تعامل برقرار کند، زیرا خلا قانونی در اختیارات شورا در این زمینه وجود دارد، اما تمامی اقداماتی که در شهرداری انجام می شود باید مصوبه شورا را داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال با تعامل سازمان بهزیستی پنج میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری برای راه اندازی محل نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی اختصاص یافت.

کد خبر 337959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.