هواپیمای ATR شرکت آسمان کاملا سالم بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با گزارش‌هایی که از سوی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان، مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و توضیحات وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز کمیسیون عمران ارائه شد، هواپیمای ATR شرکت آسمان کاملا سالم بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی کمال‌الدین شهریاری در خصوص جلسه برگزار شده امروز صبح کمیسیون که با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان پیرامون بررسی علل سانحه پرواز تهران - یاسوج، اظهار کرد: با گزارش‌هایی که از سوی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان، مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و توضیحات آخوندی، در جلسه امروز کمیسیون عمران ارائه شد، هواپیمای ATR شرکت آسمان کاملا سالم بوده است.

شهریاری ادامه داد: این هواپیما که ساخت ۲۵ سال پیش بود، کاملا مطابق با تکنولوژی روز اروپا ساخته شده است، براین اساس در زمان پرواز نقص فنی وجود نداشته و تمام چک‌های لازم هم انجام شده بود.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های ارائه شده شرایط جوی هم در مبدأ و هم در مقصد کاملا مناسب ارزیابی شده بود، گفت: خلبان این هواپیما هم یکی از بهترین خلبان‌های شرکت هواپیمایی آسمان و با سابقه بوده و کاملا به هواپیما و این مسیر تسلط داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۶ دقیقه قبل از آنکه این هواپیما از صفحه رادار محو شود، مکالمه‌ای از درون این هواپیما با یک فرد در تهران انجام شده که وزارت ارتباطات هم آن را تأئید کرد.

وی افزود: هنوز نمی‌توان هیچ اظهارنظر رسمی و دقیق درباره علت سانحه و سقوط این هواپیما ارائه کرد، مگر آنکه جعبه سیاه پیدا شود و مورد بررسی قرار گیرد،  با یافتن جعبه سیاه باید دیگر شرایط و متغیرهای مسیر این پرواز مورد مطالعه و رمزگشایی قرار گیرد تا علت دقیق این حادثه مشخص شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: از سازمان هواپیمایی فرانسه و شرکت سازنده هواپیمای ATR، هیئتی به ایران آمده‌اند که آنها نیز منتظرند تا پس از یافتن جعبه سیاه اطلاعات دقیقی درباره علت این حادثه کشف کنند.

کد خبر 337922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.