از این جبهه به آن جبهه

سنی نداشت، برادر چند شهید و جانباز بود، اما باز هم بر تصمیم و هدف خود محکم ماند. دفاع مقدس که هیچ، دفاع از حرم را هم انتخاب کرد تا به هدف برسد و چه خوب سرانجامی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید خانواده‌اش حق داشتند که اجازه ندهند به جبهه برود. آخر دو برادرش شهید و سه برادر دیگرش هم جانباز شده بودند. فرزند آخر خانواده بود و ۱۵ سال بیشتر نداشت؛ با این حال به هر زحمتی بود پس از جلب رضایت خانواده شناسنامه‌اش را دستکاری کرد و به کردستان اعزام شد.

مصطفی زاهدی بعدها به جبهه جنوب رفت و در عملیات خیبر بود که مجروح شد. آن هنگام که به لشکر مسلم بن عقیل در کرمانشاه رفته بود برادرش در جبهه به شهادت رسید. او که مرتب در عملیات‌های گوناگونی شرکت می‌کرد، نخستین مجروح عملیات کربلای چهار بود که یک چشمش را از دست داد و برادر دیگرش هم به شهادت رسید.

با این همه باز هم دست از مبارزه برنداشت و در عملیات کربلای ۵ بود که دست و پایش مجروح شد، اما بیت المقدس ۷ آخرین عملیاتی بود که در جنگ تحمیلی در آن شرکت کرد. با این حال پس از آن که دو سال در سیستان و بلوچستان خدمت کرده بود در سال ۱۳۹۶ به لبنان و سوریه رفت. در سوریه بود که خبر شهادت برادر همسرش را شنید، تا اینکه در منطقه ابوکمال آن هنگام که با داعش می‌جنگید، گلوله دشمن او را هدف گرفت و به شهادت رساند.

آنچه آمد بر اساس مطالب موجود در مرجع اصلی اخبار شهدای مدافع حرم استان اصفهان است. برای آگاهی بیشتر از سیره شهدای مدافع حرم می‌توان به این مراجع در سایت‌ها و کانال‌های رسمی مراجعه کرد.

کد خبر 337918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.