سیاست نظام، شنیدن اعتراضات ضمن حفظ امنیت است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر قانون اساسی باید اغتشاشاتی که توسط دشمنان ضد انقلاب ترویج می شود و امنیت اقشار و آحاد مردم را دچار تزلزل می کند، برخورد شود.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:تحرکات نامناسبی که روزهای گذشته در خیابان پاسداران تهران اتفاق افتاد به دلیل حضور گسترده و پررنگ مردم در راهپیمایی برای مقابله با اغتشاشاتی که در گذشته رخ داده بود، اتفاق افتاد.

وی افزود: اغتشاشگران در نظر دارند تا ناامنی هرچند مختصری را به جامعه نشان دهند و در همین راستا متاسفانه خیابان ها را مسدود کردند، به خانه های مردم حمله و از روی پشت بام خانه ها مواد آتش زا، کوکتل مولوتف، سنگ و اشیا پرتاب و خسارت های زیادی را به اموال شهروندان در محله پاسداران وارد کردند.

ترکی ادامه داد: اغتشاشگران از قبل برنامه ریزی های خود را انجام داده و فراخوانی نیز به نیروهای خود در شهرهای دیگر برای تجمع اعلام کرده بودند و باعث ایجاد رعب و حشت و خسارت به اموال مردم شدند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی در مقابل این اغتشاشگران صبور و خویشتن دار بوده و آنان را به آرامش دعوت کردند تا باعث سلب آرامش مردم نشوند، اما متاسفانه آنان با یک اتوبوس و یک خودرو سمند حمله و دو تن از کادر نیرو انتظامی، یک نفراز سربازان نیروی انتظامی و دو تن از بسیجی های در محل را به شهادت رساندند.

ترکی با بیان اینکه اقدامات نامناسب این افراد نشان می دهد که به جایی متصل هستند و از طریق نیروهای ضد انقلاب و افرادی در داخل و خارج از کشور تحریک و حمایت می شوند، اضافه کرد: نمایندگان مجلس در جلسه غیر علنی امروز، از نیروهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی خواستند تا اشراف اطلاعات خوبی داشته باشند و با اغتشاشگرانی که آرامش و امنیت مردم عادی را مخدوش کرده اند، برخورد شود.

وی افزود: سیاست نظام و نمایندگان مجلس در قبال چنین حوادثی این است که در عین احترام به حق مردم برای  اعتراض و شنیدن صدای آنها، بنابر قانون اساسی با اغتشاشاتی که توسط دشمنان ضد انقلاب ترویج می شود و امنیت اقشار و آحاد مردم را دچار تزلزل می کند، برخورد شود.

کد خبر 337912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.