جعبه سیاه هواپیما ATR۷۲ زیر برف مدفون است

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فرآیند جستجوی جعبه سیاه با وجود شرایط بد جوی همچنان ادامه دارد، گفت: بارش برف و کولاک ادامه فرآیند جستجوی جعبه سیاه را دشوار کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید شرفی در خصوص آخرین وضعیت عملیات جستجوی جعبه سیاه در منطقه سقوط هواپیما، اظهار کرد: درحال حاضر بارش برف و کولاک شدیدی بر این منطقه حاکم بوده که ادامه عملیات جستجو را برای نیروهای مستقر در محل به شدت دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۳۰ نفر از نیروهای زبده تکاوران ارتش، نیروهای امدادی و کوهنوردان هیمالیا پیما تا حد توان از طریق عملیات هلی‌برد و هوایی و سایرین از راه زمینی خود را به منطقه حادثه‌دیده رسانده‌اند، گفت: در حال حاضر نگرانی ما برای نیروهای امدادی حاضر در محل سانحه نیز وجود دارد چراکه سرمای به شدت سخت و شرایط جوی در منطقه وجود دارد که جان آنها را نیز تهدید می کند.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی موجود امکان پرواز هلی‌کوپتر در منطقه وجود ندارد، گفت: ما عکس و محل قرارگیری جعبه سیاه در هواپیما را به نیروهای امدادی نشان داده و عملیات جستجوی آن را از روز گذشته آغاز کرده‌ایم، اما با توجه به بارش برف شدید در روز حادثه و همچنین سقوط احتمالی بهمن در این نقطه، بخش‌های زیادی از هواپیما و همچنین جعبه سیاه در زیر برف مدفون شده‌اند که عملیات جستجو را تا حد بالایی دشوار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند جستجوی جعبه سیاه با وجود شرایط بد جوی همچنان ادامه دارد، گفت: ما هم‌اکنون در منطقه حضور داشته و در انتظار دستیابی به مستندات لازم برای ادامه فرآیند بررسی سانحه هستیم.

کد خبر 337904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.