کاهش ۴۰ درصدی خاموشی‌ها در شهرضا

شهرضا - رییس امور برق شهرضا گفت: امسال شمار خاموشی‌های خواسته در شهرستان، در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مجتبی باقی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه سهمیه این شهرستان در حوزه مدیریت و کاهش مصرف برق در سال جاری، ۹ هزار و ۴۵۵ کیلووات بوده است، اظهار کرد: همکاری مردم و مسئولان شهرستان باعث شد تا امسال، ۱۵ هزار و ۸۸۰ کیلووات در مصرف برق شهرستان صرفه‌جویی شود.

وی از ممیزی ادارات این شهرستان در حوزه مصرف برق خبر داد و افزود: هشت اداره شهرستان از این نظر بررسی و راهکارهای مدیریت مصرف برق به آنان آموزش داده شد.

رییس امور برق شهرضا اضافه کرد: ادارات و نهادهای عمومی شهرستان دو درصد از مجموع مشترکان، هشت درصد از مصرف برق و پنج درصد از فروش ریالی برق را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که تنها ۴۰ درصد از بهای برق مصرفی این مراکز وصول شده است.

باقی ادامه داد: میزان برق مصرفی اکثریت ادارات شهرستان افزایش یافته به همین دلیل لازم است کارکنان ادارات نیز در میزان برق مصرفی ذی‌نفع باشند تا این میزان هم کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برق هیچ کارخانه‌ای به خاطر بدهی بهای برق مصرفی، قطع نشده است، اظهار کرد: وضعیت بدهی صنایع و کارخانجات شهرستان مناسب است و در مورد بدهی کارخانه‌های تعطیل شده نیز، منتظر بازگشایی دوباره آن‌ها هستیم.

رییس امور برق شهرضا با بیان اینکه مشترکان بخش کشاورزی این شرکت ۱.۷ درصد از مجموع مشترکان، ۳۳ درصد برق مصرفی و ۱۱ درصد فروش ریالی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: امسال با ۱۹۰ نفر از مشترکان این بخش تفاهمنامه همکاری کاهش مصرف برق امضا شد، که در همین زمینه ۵۶ میلیون تومان نیز به این افراد پاداش داده شده است.

باقی گفت: امسال شمار خاموشی‌های خواسته در شهرستان، ۴۰ درصد و خاموشی‌های ناخواسته ۱۴ درصد در مقایسه با سال گذشته، کاهش داشته است.

کد خبر 337886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.