کاشان در آستانه برپایی رویدادی سینمایی

پنجاه و نهمین جشنوارۀ منطقه‌ای انجمن سینمای جوان از چهارم تا هفتم اسفندماه به میزبانی شهر کاشان برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی پنجاه و نهمین جشنوارۀ منطقه‌ای انجمن سینمای جوان کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مهرماه سال جاری فراخوان این جشنواره از سوی دبیرخانۀ مرکزی جشنواره در تهران منتشر شد و ۱۰ استان کشور شامل تهران، اصفهان، گلستان، لرستان، خراسان شمالی، قم، مرکزی، سمنان، چهارمحال و بختیاری و مازندران با ارسال دو هزار و ۱۸۰ اثر  در سه بخش فیلم، عکس و فیلمنامه، توانستند به پنجاه و نهمین جشنوارۀ منطقه‌ای انجمن سینمای جوان راه پیدا کنند.

علی‌محمد سرجه‌پیما با تفکیک تعداد آثار ارسالی به بخش های مختلف این جشنواره گفت:  ۵۱۳ اثر در بخش فیلم، ۳۸۰ اثر در بخش فیلمنامه و یک هزار و ۲۹۹ اثر مربوط به حوزۀ عکس، به دبیرخانه ارسال شده بود که از این میان ۶۸ فیلم کوتاه، ۱۴ فیلمنامه و سه مجموعه عکس به بخش مسابقۀ جشنواره راه یافت.

وی افزود: استان اصفهان با ارسال ۴۷ اثر، رتبۀ نخست را در تعداد آثار راه یافته به جشنواره دارد و استان تهران پس از آن با ارسال ۴۱ اثر، رتبۀ دوم را داراست.

سرجه‌پیما با اشاره به برنامه‌های جنبی این جشنواره گفت: برگزاری تور بافت گردی برای عکاسان، برپایی کارگاه هایی با موضوع آموزش کارگردانی و فیلمنامه نویسی و نشستی برای هم اندیشی عکاسان با داوران این بخش، همچنین برپایی سه نمایشگاه عکس با موضوع کاشان شناسی و نمایش عکس های ادوار گذشتۀ جشنواره در مورد کاشان به علاوۀ آثاری که به بخش مسابقۀ پنجاه و نهمین جشنوارۀ منطقه ای انجمن سینمای جوان کاشان راه یافته، از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است. ضمن اینکه دوره هایی نیز با عنوان "دانش افزایی" برای مدرسان انجمن سینمای جوان در نظر گرفته ایم که از دوم اسفندماه در شهر قمصر برگزار می شود.

مدیر اجرایی پنجاه و نهمین جشنوارۀ منطقه ای انجمن سینمای جوان کاشان ادامه داد: دو کارگاه آموزشی دیگر نیز با عنوان "نقش رسانه در پیشگیری از اعتیاد" و "نقش رسانه در کمک به مدیریت شهری" در حاشیۀ این جشنواره برگزار می شود و با برگزاری مراسم اختتامیه در تاریخ هفتم اسفند ماه، این جشنواره با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 337885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.