حضرت زهرا (س) الگوی منحصر به فرد در دفاع از ولایت است

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود گفت: حضرت زهرا (س) الگوی منحصر به فرد در دفاع از ولایت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مردم شهر زاینده رود با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) زمان مناسبی برای نهادینه شدن تقوا بوده و بر همین اساس باید در این ایام به تبین مبانی تحکیم خانواده فاطمی پرداخته شود.

وی خانواده را شالوده اصلی جامعه دانست و افزود: هر جامعه‌ای که خانواده‌های آن از استحکام لازم برخوردار بوده و دارای ریشه و فرهنگ غنی باشند، آن جامعه می‌تواند با پشت سر گذاشتن موانع، در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت کند و هیچ دشمنی نمی‌تواند با هر حرکت هجومی، آن جامعه را به زانو دراورده و شکست دهد.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: باید توجه داشت برای شکست و به‌زانو دراوردن یک ملت کافی‌ است، دشمن با توطئه های خود فروپاشی بنیان خانواده را رقم بزند و اگر چنانچه یک جامعه مبانی تحکیم خانواده را از دست بدهد، هر فرهنگی می‌تواند در آن جامعه نفوذ کرده و در نتیجه به فروپاشی بنیان جامعه منجر شود.

وی ادامه داد: تاریخ گذشته و امروز جهان و انفاقاتی که در بسیاری از کشورهای مستعمره در گذشته و کشورهای در حال توسعه‌ی امروز جهان، در حال رخ دادن است، دلیل و شاهد بر این حقیقت بوده و باید گفت فروپاشی بنیان خانواده توطئه‌ای حساب شده به شمار می‌آید.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بنیان خانواده دشمن در حرکتی فراگیر، همه جانبه و کاملاٌ خزنده در قالب جنگ نرم در عرصه فرهنگ، فروپاشی جامعه را از درون هدف قرار داده، و با موج سورای بر چالش‌های موجود، عمده تمرکز خود را بر تقدّس زدایی و اضمحلال نهاد خانواده قرار داده است.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفت فضای مجازی و ۷۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان آن‌هم با هزینه‌های سرسام آور آن‌هم با تلاش‌ شبانه روزی تنها با فروپاشی نهاد خانواده مورد استفاده دشمن قرار گرفته و زمانی که فرهنگ کهن و توصیه‌های دینی، نادیده گرفته می‌شود و از زیر بار مسئولیت تشکیل خانواده، شانه خالی می‌گردد باید بدانیم که آب به آسیاب چه کسی ریخته می‌شود.

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: جا دارد همگان از جوان هیپی قبل از انقلاب که سرش را تراشیده بود درس بگیریم که گفت: من دیروز با هیپی بودن برای خودم سر و وضعی درست کرده بودم اما امروز با اصلاح سر به درست کردن وضعیت جامعه می اندیشم، من تا دیروز به منافع خود می‌اندیشیدم و امروز با رها کردن خود، منافع جامعه‌ام دنبال می‌کنم، من تا دیروز به خودم توجه داشتم و اما امروز به لو نرفتن سربازان فراری کمک می‌کنم.

وی یادآور شد: توجه به اصول و مبانی تحکیم خانواده فاطمی، خانواده را از تهدید حفظ می‌کند و زمینه موج سواری را از دشمن می‌گیرد و نگاه توحیدی و ارزشی به نهاد خانه و خانواده است.

صفرزاده تهرانی افزود: در دیدگاه توحیدی، امر تشکیل خانواده مانند نماز و دیگر عبادات به عنوان یک عمل عبادی و مقدس شناخته می شود و همان گونه که نماز و مسجد از جایگاه بلند و مقدسی برخوردار است، امر تشکیل خانواده و بنیاد خانه و خانواده هم از همان جایگاه بلند و مقدس برخوردار است.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد:  اگر نگرش و نگاه به کانون خانه و خانواده، توحیدی و ارزشی شد و به عنوان عمل عبادی، وسیله قرب الهی، کانون تربیت و نهاد انسان ساز شناخته شد، در جامعه مقام و منزلت ارزشمند، پیدا می کند، دلپذیر، پرجاذبه، با فضیلت، قابل احترام و هدفمند می شود، و دیگر هیچ خطری خانه و خانواده را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد: قطعا با این نوع نگاه دشمن اجازه موج سواری پیدا نخواهد کرد و بسیاری از چالش‌های جدی خانواده حل خواهد شد و خانواده فاطمی شکل خواهد گرفت.

امام جمعه شهر زاینده رود اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت زمانی که خانواده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) شکل گرفت، پیامبر اکرم(ص) کار و فعالیت های روزمره زندگی را بین زهرا و علی تقیسم کرد.

وی عنوان کرد:  پیامبر اکرم(ص) نظر به گرایش فطری و طبیعی زنان امور منزل، اولاد داری و... را به حضرت فاطمه(س) واگذار کرد و کارهای سخت و دشوار بیرون از منزل را به علی(ع) سپرد و هر دو بزرگوار از قضاوت رسول اکرم(ص) خوشحال شدند.

 صفرزاده تهرانی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی منحصر به فرد در دفاع از ولایت است، خاطرنشان کرد: دفاع حضرت فاطمه زهرا(س) از حریم ولایت امیرمومنان علی(ع) نکته‌ای بسیار مهم بوده و ایشان در خطبه فدکیه سخنان بسیاری را در این خصوص مطرح کردند و سرانجام نیز در راه دفاع از ولایت مجروح شده، نوزادش محسن(ع) شهید شده و در نهایت به شهادت رسیدند

کد خبر 337864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.