عملکرد مدیرکل نوسازی مدارس استان، رضایت بخش نیست

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: نحوه عملکرد فعلی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در خصوص رسیدگی به وضع فرسودگی مدارس، بحران آموزش و پرورش را تشدید می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به فرسودگی 60 درصد مدارس و حکم تخریب برای 10 مدرسه این شهرستان با اشاره به نارضایتی از عملکرد اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: وجود کلاس درس کانکسی، فرسودگی مدارس، عدم پاسخگویی به استعلامات و عدم حضور در شهرستان برای بازدید و هم اندیشی رفع مشکلات و همچنین عدم توجه به وعده ها عملکرد مناسبی از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیست.

وی افزود: تعریف شرایط و بروکراسی سخت اداری برای اجرای پروژه ها و عدم همکاری با مسئولان شهرستانی در بهسازی مدارس فرسوده شرایط بحرانی در هر شهرستان و منطقه ای ایجاد می کند و نحوه عملکرد مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در خصوص رسیدگی به وضع فرسودگی مدارس، بحران آموزش و پرورش را تشدید می کند که نیاز به تغییر نگرش است.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه وضعیت نزدیک به 10 مدرسه این شهرستان بحرانی است، خاطرنشان کرد: خروج از بحران نیازمند تعامل بیشتر و تخصیص اعتبارات و کمک به جذب اعتبار ملی است که باید اداره کل نوسازی مدارس در این خصوص همکاری ها را افزایش تا اینکه مشکل و محدودیت های مدارس در کل استان رفع شود.

وی با بیان اینکه نظر خیران و فعالان اقتصادی برای کمک به رفع مشکلات مدارس جلب شده، تصریح کرد: از فعالان اقتصادی و خیران جهت رفع نیاز مدارس و کمک به نوسازی فضاهای آموزشی در شهرستان جلب شده که نیازمند همکاری مسئولان استانی در تدوین نقشه و سرعت بخشی به فرآیندهای اداری است.

رحمانی همچنین برنامه ریزی و تدبیر برای جبران کمبود نیروی آموزشی در این شهرستان را خواستار شد و گفت: کاهش نیروی انسانی در آموزش و پرورش و عدم جبران کمبودها مانع از خدمات رسانی و کیفیت بخشی به فعالیت ها می شود که نیازمند همکاری نمایندگان مجلس در این خصوص است.

وی با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: کرسی های آزاد اندیشی برای تقویت روحیه صحیح مطالبه گری و تقویت ارتباط مسئولان با دانش آموزان نیاز است و باید برنامه های آموزشی در این خصوص برای مدیران مدارس و دانش آموزان برگزار شود.

کد خبر 337859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.