استقبال گرم مردم زرین شهر از لاله های پرپر+تصاویر

لنجان- امروز حال و هوای شهر عوض شده، غوغایی برپاست، همزمان با تجمع عظیم فاطمی، پیکر چهار شهید گمنام بر روی شانه های مردم تشییع می شوند.

پس از پایان جنگ بسیاری برای پایان درد فراق خانواده های شهدای مفقود الاثر وارد گود شدند و با یافتن پیکر شهدای مفقودالاثر خدمتی بس عظیم و بزرگ نه‌تنها به تقویت روحیه ایثار در جامعه بلکه، به اضطراب و دلهره خانواده‌های معظم شهدا نیز پایان داد.

امروز در زرین شهر غوغایی برپاست، بار دیگر حال و هوای زرین شهر عوض شده چراکه همزمان با تجمع عظیم فاطمی، چهار شهید گمنام در شهر حضور یافتند و مردم نیز با حضور پرشور خود در میدان انقلاب این شهر، بار دیگر ثابت کردند که همچون گذشته پای عهد خود با حضرت زهرای مرضیه(س) و شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند، بوی اسپند و گلاب خیابان‌های اطراف میدان انقلاب را پرکرده بود و عطر شهدا عجیب دل‌های عزادارن فاطمی را هوایی کرده بود.

امروز همه حس مشترکی داشتند، بی‌اختیار به سینه می‌زدند و بر مظلومیت حضرت زهرا(س) و شهدای گمنان اشک می‌ریختند به امید آن‌که شفاعتشان کنند.

براستی در عزای حضرت زهرا(س) روضه‌ی این بانوی بزرگوار دل‌ها را روانه مدینه می‌کند و چه سعادتی دارند شهدای گمنام که ناله‌های زینب(س)، امام حسن (ع) و امام حسین(ع) در داغ مادرشان با تشییع این عزیزان هم‌صدا است.

میثم محمدی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، می‌گوید: امروز افتخار داریم در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان چهار شهید گمنام باشیم و با تشییع این شهدای والا مقام فضای زرین شهر و دل‌های مردم شهید پرور این شهر معطر به حضور این عزیزان شود.

وی می‌افزاید: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حضور پُرمضمون مردم در تشییع دُردانههای به میهن بازگشته، یکی از به یادماندنیترین حوادث انقلاب است و امروز نیز بار دیگر شاهد بودیم مردم چگونه به استقبال شهدای گمنام آمدند تا نشان دهند آنها نیز همچون شهدا بر سر اصول، عزت و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و گوش به فرمان ولی امر خود خواهند بود.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برکات معنوی فردی و اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد، ادامه می‌دهد: این حضور پرشور نشان داد ملت ایران همانند زمان جنگ تحمیلی با گام‌های استوار پشت نظام، انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و این حضور مهر تأییدی بر ادامهدادن راه شهدا برای مردم همیشه در صحنه زرین شهر است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا لازمه بیداری و بصیرت افزایی نسل جوان است، اظهار می‌کند: امروز همه ما در برابر حفظ و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب مسئول هستیم و باید یاد و خاطره شهدا را به عنوان بزرگترین پاسداران آرمان‌های انقلاب زنده نگه داشت و آنها را ترویج کنیم و در این میات توجه و انتشار وصایای شهدا بسیار مهم و کارساز خواهد بود و قطعا برای همیشه چراغ راه همه ما هستند.

محمدی اضافه می‌کند: تشییع شهدای گمنام بار دیگر گوشه‌ای از مظلومیت‌های شهدا و دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشت و حضور پرشور نسل جدید در این مراسم بسیار مهم و چشم نواز بود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: نسل آینده بهتر از نسل گذشته در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کند و با توجه به تهدیدهایی که در منطقه وجود دارد دشمنان کشور ایران باید بدانند هر کشوری که بخواهد در برابر ما زیاده‌خواهی کند و جولان دهد جوانان ما همچنان مانند گذشته بر آنها می‌تازند که جرأت بلند شدن از جای خود را نداشته باشند.

حجت الاسلام داود صائبی نیز اظهار می‌کند: شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس همچون دیگر شهدا با اهدای خون خود عزت، سربلندی و اقتدار را به میهن هدیه کردند و پس از سال‌ها غربت و دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشت و این مهم باعث شد مردم زرین شهر به دور این شهید والامقام همچون پروانه شوند.

وی می‌افزاید: یادشهدا و توجه به اصول اسلامی و منویات رهبری باید در تمام حوزه‌ها آن هم به‌صورت عملی در رفتار و کردار تک تک ما جاری باشد و این بزرگترین درسی است، که از حماسه حضور شهدای گمنام می‌توانیم بگیریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه دشمنان کینه‌توز ملت ایران از فرهنگ شهادت طلبی ایثارگری واهمه دارند، می‌گوید: نباید فراموش کرد دشمنان از ترویج و نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت در بین مردم به‌خصوص نسل جدید کشور واهمه دارد و برهمین اساس توجه به مقوله شهید و شهادت سلاحی بزرگ در برابر هجمه‌های بدخواهان نظام اسلامی است.

وی ادامه می‌دهد: تشییع شهدای گمنام باردیگر به صورت عینی حماسه‌سازی شهدا و ایثارگران را در طول دفاع مقدس برای نسل جدید به نمایش گذاشت و باید توجه داشت رمز بقاء و ثبات نظام اسلامی در گرو ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است، و این شهدا هر کجا که دفن ‌شوند مزار و آرامگاه آنها پیام عشق و بصیرت را به همراه خواهد داشت.

صائبی اضافه می‌کند: شهدای ما با عشق و علاقه‌ای که به اهل بیت (ع) داشتند در همه عملیات‌ها در شب‌های عملیات با نام و یادحضرت زهرا(س) و اباعبدالله الحسین(ع) حضور می‌یافتند و آرمان آنها شهادت و لقاء با خدا بود، پیروی آنها از مکتب اهل بیت (ع) پیروی از آرمان‌های همه شهیدان بود.

حمید سعیدی می‌گوید: همه ما مدیونرشادت‌ها و خون شهدا هستیم، چراکه شهدا برای حفظ عزت و سربلندی ایران اسلامی از عزیزترین دارایی خود گذشتند و حضور تشییع پیکرهای شهدا به‌نوعی تجدید بیعت با یاد و خاطره آن‌هاست.

این جوان لنجانی اضافه می‌کند: مزار و تابوت شهید برای ما بسیار ارزشمند و مقدس است، و بر همین اساس ما با همان انگیزه خدایی، توحیدی و الهی به همه شهیدان احترام می‌گذاریم و این برای ما یک وظیفه ابه‌شمار می‌آید، پاسداشت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان، همیشه ما را به یاد شهدای کربلا شهیده مظلومه عالم حضرت فاطمه زهرا (س) می‌اندازد، امیدواریم همه ما رهرو این شهیدان باشیم.

زهرا جعفری معتقد است: فرقی ندارد که من خواهر شهید باشم یا نه بلکه مهم این است، که آمده‌ام بجای خواهران این شهیدان گمنام آنها را بدرقه کنم و بگویم شما گمنام نبوده و نخواهید بود ما بجای خواهر و مادر شما حضور داریم.

وی ادامه می‌دهد: شهدای گمنام امروز آمده‌اند تا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) روضه مجسم دل ما بشوند و نشان دهند چگونه حضرت زهرای مرضیه در گمنامی تشییع و تدفین شدند.

کد خبر 337852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.