مرحوم مظاهری در مورد امام و رهبری با کسی شوخی نداشت

مراسم بزرگداشت اربعین وفات حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری شامگاه دوشنبه (۳۰ بهمن ماه) در حسینیه گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهلمین روز از درگذشت حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری با شب شهادت حضرت زهرا(س) مصادف شد و اهل معرفت این تقارن را حاصل ارادت ایشان به مقام حضرت فاطمه (س) می دانند. در این مراسم آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به ایراد سخنانی پرداختند که در ادامه می‌خوانید:

با مرگ بیدار می شویم

طبق روایات هیچ زمانی نمی‌توان به عمق معرفت یک عالم رسید. این علما هیچ نیازی به تجلیل ما ندارند بلکه این نیاز برای ما است تا با تجلیل از ایشان راهشان را زنده نگه‌داریم، امروزه موضوع «هوای پاک» بسیار مطرح می‌شود، اما می‌دانید این عالم چقدر «فکرهای پاک» در شهر تربیت کردند؟

من و سایر دوستان با دعای ابوحمزه ایشان بسیار مانوس بودیم، خلوصی که ایشان داشتند منجر به منقلب شدن جلسه می‌شد، ایشان علاقه خاصی به حضرت زهرا (س) داشتند و خودشان هم با روضه این حضرت بسیار گریه می‌کردند. ایشان به قدری به جلسات دعای کمیل مقید بودند که نفر اول در جلسه حاضر می‌شدند.

آیا فرصت زیادی در دنیا داریم؟ امام علی (ع) در این باره می فرمایند: آنچه به نزد شما می‌آید، «نزدیک است»، عمر انسان بسیار زودگذر است و مرگ به سمت ما می‌آید. عمر حضرت نوح که ۲۵۰۰ سال بود بسیار زود گذشت و ایشان در این باره گفته بودند عمرم همانطور که از این در آمدم و از در دیگری رفتم، گذشت، یاد بگیریم ظلم نکنیم و طلبی به کسی نداشته باشیم.

در زمان تشییع جنازه گفته می‌شود به افرادی که تابوت را در دست دارند سلام هم نکنید و چنین توصیه ای به خاطر این است که از زمان عبرت گیری حداکثر استفاده را کنند با این حال مردم خوابند و زمانی که می‌میرند بیدار می‌شوند.

برخی، هم با امام بودند و هم نبودند

مرحوم حجت الاسلام مظاهری بصیرت زیادی داشتند، این درحالی بود که برخی در زمان انقلاب یار امام بودند، اما پس از آن راه دیگری رفتند. ایشان در بحث امام و رهبری با کسی شوخی نداشتند و راه انقلاب را در پیش گرفتند.

در زمان امام علی(ع) کسانی آمده بودند که تظاهر به اسلام می کردند،  اما در سه جنگی که زمان حکومت امام شد خود را نشان دادند، امروز هم پس از رحلت امام خمینی (ره) افرادی بودند که هم همراه امام بودند و هم همراه امام نبودند! از این رو فتنه‌ها سخت شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری تا روز آخر بصیرتی داشتند که ما باید از آن درس بگیریم. به گفته رهبری پس از انقلاب رویش های زیادی را در بین انقلابی‌ها شاهد بودیم، در اخبار محرمانه خارجی می‌گفتند باید افراد انقلابی را تضعیف کرد زیرا اینها تا پای جان برای انقلاب ایستاده‌اند.

در حدیثی گفته شده بود، انقلابی از قم  برپایه حق رخ می‌دهد و امروز امیدواریم این انقلاب به مدارج عالیه برسد. در پایان باید بگویم برای مرحوم مظاهری طلب رحمت و مغرفت کم است و باید برای ایشان طلب رضوان الهی کرد.

خواص بی بصیرت عامل مشکلات جامعه

در این مراسم حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی استاد حوزه نیز سخنانی ایراد کرد که می خوانید:

با تغییر دوران، الگوی انسانها نیز تغییر می‌کند و خداوند با توجه به لزوم الگوگیری می‌فرماید: ابراهیم و رسول خدا بهترین الگو برای شماست. همچنین اخلاق حضرت زهرا نیز بهترین الگو برای ما است، حضرت با خدمت‌کارشان طوری رفتار می‌کردند که یک روز او و یک روز خودشان کارهای خانه را انجام دهند.

در خانه حضرت علی (ع) و فاطمه (س) دروغ، غیبت، بدگویی، تهمت و عیب جویی نبود، اما امروزه به خاطر بی توجهی به این مسائل دادگاه‌ها پر از جمعیت است، ایشان به زندگی خود قانع بودند این درحالی است که ثروت عظیمی از فدک به ایشان رسیده بود و می‌توانستند زندگی اشرافی داشته باشند. متاسفانه برخی از مسئولان به زندگی‌های اشرافی روی آورده اند و برخی هم به تبع آنها به این سمت کشیده شده اند، با توجه به چنین رویکردی از فردی که پرسیده می‌شود از مسائل معیشتی مردم آگاهید می‌گوید این سوال اشتباه است!

درس دیگری که از زندگی حضرت زهرا (س) گرفته می‌شود ایثار و از خودگذشتگی است و آخرین و مهم ترین درس، دفاع جانانه از حریم ولایت و رهبری جامعه است، حضرت زهرا (س) به دلیل اینکه امام علی(ع) همسرشان بود از ایشان دفاع نکردند؛ بلکه این دفاع به دلیل ولایت ایشان بود.  

اسلام، شهدا و حججی ها برای ما عزت آوردند نه برجام، از این رو باید قدردان اینها باشیم. پس از شهادت پیامبر، نفاق ودین زدایی از جامعه رواج یافت و خواص گمراه به پست و مقام رسیدند و جریان فکری جامعه را در دست گرفتند. در کنار این مسائل، عواملی مانند تبعیت از شیطان نیز مهم ترین دلایل مشکلات جامعه بود.

امروز، پس از اینکه جاسوسی افرادی محرز شد، وزیران و نمایندگانی مامور می‌شوند تا از مهره های اسرائیل و آمریکا حمایت کنند  که این همان نفاقی است که در دوره پیامبر هم رخ داد.

می گویند مردم را به زور نمی‌شود وارد بهشت کرد، اما درِ جهنم را هم نباید باز کرد، امام گفتند نگذارید انقلاب ما به دست نااهلان بیفتد؛ البته رهبری هم در مورد ارتجاع هشدار دادند.

برخی در دهه فجر انقلاب توئیت می‌زنند: چه خوب است یکی از جزایر خلیج فارس را به اعراب واگذار و سرمایه هنگفتی وارد کشور کنیم، این درحالی بود که برای ندادن یک وجب از خاک، هزاران شهید دادیم، این ها مسئولان گمراه‌ند و تهدیدات دشمن عامل بعدی ایجاد مشکلات انقلاب است.

کد خبر 337825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.