سمن های مردمی بدون هماهنگی وارد عمل نشوند

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت: اگر سمن های مردمی قصد کمک دارند، حتما با هماهنگی هلال احمد وارد عمل شوند زیرا باتوجه به وضعیت جوی حاکم بر منطقه دنا، ممکن است حوادث جدیدی ایجاد شود.

محمد کرم دُرآبادی در گفت و گو با ایمنا، با اشاره به وقوع سانحه سقوط هواپیمای ATR۷۲ اظهار کرد: از ابتدای زمان اعلام مفقودی این هواپیما، مرکز مدیریت بحران و عملیات اورژانس کشور واقع در وزارت بهداشت و درمان، با اعلام وضعیت زرد، برای امدادرسانی آماده شد، این در حالی است که مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان نیز پس از تعیین محدوده جغرافیایی سقوط هواپیما، همه امکانات خود را به آنجا اعزام کرد.

وی با بیان اینکه هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ تکنسین، ۴۰ دستگاه مبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل وقوع حادثه مستقر هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: دو فرورند بالگرد هوانیروز که استیجاری اورژانس هوایی کشور هستند نیز، در ضلع شمالی کوه دنا مستقر شده‌اند.

کرم دُرآبادی با اشاره به وضعیت نامساعد جوی منطقه سقوط هواپیمای ATR۷۲ اظهار کرد: از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، عملیات پرواز بالگردهای اورژانس باهدف شناسایی محل لاشه هواپیما انجام شد، اما متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی و افزایش باد مخالف در لحظات اوج پرواز، عملا امکان فرود در منطقه فراهم نشد.

وی اضافه کرد: از ۱۵ پروازی که امروز با این هدف انجام شد، ۱۲ پرواز با استفاده از بالگردهای اورژانس و دو پرواز با استفاده از بالگرد اورژانس هوایی یاسوج انجام شد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها امکان فرود پیدا نکرد.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید وضعیت نامساعد جوی در منطقه سقوط هواپیما در ۲۴ ساعت آینده، تصریح کرد: امشب بالگردها در فضای باز پایین کوه مستقر شدند نیروهای انتظامی، امنیت آن‌ها را تأمین می‌کنند، تا از اتلاف وقت در جریان جستجوهای فردا جلوگیری شود، همچنین تانکرهای سوخت نیز در این محل مستقر شده‌اند تا بالگردها نیاز به مراجعه به آشیانه، برای سوخت‌گیری نداشته باشند.

کرم دُرآبادی تأکید کرد: اگر سمن های مردمی قصد کمک دارند، حتما با هماهنگی هلال احمد وارد عمل شوند زیرا باتوجه به وضعیت جوی حاکم بر منطقه دنا، ممکن است حوادث جدیدی ایجاد شود.

کد خبر 337819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.