اضافه شدن ۲ هزار کد رشته محل به لیست دانشگاه‌های علمی کاربردی

رییس اداره برنامه ریزی و گسترش دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید دو هزار کد رشته محل به لیست دانشگاه های علمی کاربردی اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا عصر امروز -دوشنبه، ۳۰ بهمن- مجید وفادار در نشست خبری دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره مهلت ثبت نام در آزمون های ورودی دانشگاه علمی کاربردی گفت: متقاضیان می توانند از تاریخ ۲۸ بهمن ماه الی دوم اسفند در مقطع کارشناسی و از تاریخ ۲ الی ۹ اسفند در رشته های کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

وی به رشته‌هایی که بهترین موقعیت شغلی را دارد، اشاره کرد و گفت: رشته هایی مانند پوشاک، فرش، محصولات گلخانه ای، زیور آلات، چاپ و نشر، محصولات پلاستیکی، قطعه سازی، صنایع دستی، مرغ گوشتی، خدمات شهری، مدیریت انرژی، خدمات گردشگری و فناوری اطلاعات از رشته هایی است که پیش بینی می شود در آینده بهترین بازار کار را داشته باشد.

وی با بیان به اینکه ارتباط تنگاتنگی با اداره کار و تعاون به منظور ارایه رشته های مورد نیاز داریم، گفت:در طرحی با عنوان «تکاپو» یا همان توسعه اشتغال فراگیر قرار است آموزش های نوینی به منظور آماده سازی نیروهای کار با توجه به مشاغل مورد نیاز ارایه شود.

وفادار با اشاره به نیاز شغلی استان در بخش های مختلف اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۷۵۷ نفر در بخش خدمات، هشت هزار و ۷۵۰ نفر در بخش صنعت و دو هزار و ۸۵۰ نفر در بخش کشاورزی نیاز به نیروی انسانی است، اما تاکید اصلی بر توجه به بخش خدمات است.

رییس اداره برنامه ریزی دانشگاه علمی کاربردی در ادامه با اشاره به دوره‌های تکمیلی بین سطحی افزود: هدف ما از برگزاری این دوره ها افزایش مهارت و بهبود اشتغال است. به عنوان مثال آموزش هایی در حوزه های اپراتور و سازنده پهن باند و هواپیما، زری بافی، راهنمای کویر گردی، مرغ تخم گذار، اظهار نامه مالیاتی، مراقبت از سالمندان و طراحی نور ایستا ارائه می شود، این دوره ها ۶۰ الی ۱۶۰ ساعته برگزار و مدارکی هم به شرکت کنندکان اعطا می‌شود.

وفادار با بیان به اینکه امروزه در جامعه هرم شغلی به شکل تخم مرغی شده است، افزود: به عنوان مثال یک تکنیسین به ازای صد کارشناس و کارشناس ارشد وجود دارد، در صورتی که این هرم باید برعکس شود.

وی در ادامه بهترین حوزه کسب و کار را توجه به مشاغل مبتنی بر پلتفرم های اینترنتی دانست.

عوامل موثر در کیفی سازی آموزش

رییس اداره ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: تضمین کیفیت آموزش موضوع مهمی است و برای این موضوع برنامه ای تدوین شده است.

آذر صباغ  مهم ترین عوامل موثر در ارزیابی کیفیت آموزش را مدرسین و سرفصل های درسی دانست و دروسی مانند کارورزی، کارآفرینی و کاربینی را هم در این راه مهم برشمرد.

وی با اشاره به رشته های پرطرفدار این مرکز گفت: رشته های حقوق، برق و حسابداری بیشترین میزان متقاضی را دارد.

کد خبر 337796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.