۳ امتیاز کلیدی ذوب‌آهن برای بازگشت به کورس صعود

تیم فوتبال ذوب‌آهن با پیروزی با ارزش برابر لوکوموتیو ازبکستان شانس خود را برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حفظ کرد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن ایران و لوکوموتیو ازبکستان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: هزار نفر

اخطار: اکرمجن علیبائف (دقیقه ۳۷) و اولگ زوتیف (دقیقه ۷۲) از لوکوموتیو

گل‌ها: مرتضی تبریزی (دقیقه ۴۷) و محمدرضا حسینی (دقیقه ۹۰+۲) برای ذوب آهن

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، خالد شفیعی، میلاد فخرالدینی (۷۳- محمد ستاری)، حمید بوحمدان، جورجی ولسیانی، قاسم حدادی‌فر (۷۹- مهدی رجب زاده)، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی (۹۰- وحید محمدزاده)، بختیار رحمانی و کی‌روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب تیم فوتبال لوکوموتیو: ایگناتی نستروف، یولداشوف بوبوربک، کاخی ماخارادزه، صدرالدین عبدالله‌اف (۷۶- شاخمدوف سانیار)، شرزودبک کریموف (۶۷- سردار رشیدوف)، اکرمجن علیبائف، مارات بیکمائف، سردار میرزائف، توختاخویائف ایسلوم، موخامادیف شوخرات و اولگ زوتیف (۸۷- چو سوک جائه)

سرمربی: آندری میکلی‌اف

کادر داوری: فو مینگ (چین)، هو ویمینگ (چین)، وانگ دژن (چین) و مسعود توفایلیه (سوریه)

شرح بازی:

لوکوموتیو پس از یک پیروزی پرگل در روز نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به اصفهان آمده بود تا در یکی از کلیدی‌ترین بازی‌های این گروه حداقل امتیاز را کسب کند و شانس بالای صعود را برای خود باقی نگه دارد. تیم فیزیکی ازبک در نیمه نخست به خوبی موفق به کنترل ذوب آهن شد تا جایی که تیم میزبان تنها از طریق پرتاب اوت‌های بلند سعی در ایجاد موقعیت داشت. در این میان لوکوموتیو که بازی هوشمندانه‌ای در دستور کار داشت می‌توانست حتی از ضد حمله‌ها به گل هم برسد، اما درخشش مظاهری مانع این اتفاق شد.

ذوب آهن که در نیمه نخست نتوانسته بود انتظارات را به عنوان یک میزبان برآورده کند نیمه دوم را با تمام قوا آغاز کرد و هنوز دو دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که مرتضی تبریزی روی ارسال حسینی به زیبایی گل نخست را به ثمر رساند. پس از گل هرچند ذوب آهن در بعضی صحنه‌ها و حملات لوکوموتیو متزلزل ظاهر می‌شد، اما توانست برتری را حفظ کند و در دقایق پایانی بازی هم روی یک کرنر و اشتباه مدافع حریف با گلزنی حسینی برتری را دو برابر کرد.

ذوب آهن با سه امتیاز کلیدی که در این دیدار کسب کرد به جدول بازگشت و حالا در صورت پیروزی برابر الوحده امارات در دیدار بعدی می‌تواند مدعی جدی صعود باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۴۷- ذوب آهن): ضربه آزاد با ارسال دقیق محمدرضا حسینی همراه شد که در چند قدمی دروازه این تبریزی بود که با یک ضربه سر بی نقص دروازه تیم مهمان را باز کرد.

۰-۲ (۹۰+۲- ذوب آهن): ارسال کرنر رجب‌زاده پس از دفع اشتباه مدافع ازبک جلوی پای حسینی افتاد تا او به راحت دروازه را از چند قدمی باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- ارسال بلند بازیکنان ذوب آهن با ضربه سر ولسیانی همراه شد، اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- روی یک ضد حمله توپ در موقعیتی تقریباً تک به تک روی خط محوطه جریمه با ضربه ایسلوم همراه شد که مظاهری با جایگیری خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۸- توپ گیری تبریزی در پشت محوطه جریمه لوکوموتیو با ضربه سنگین او همراه شد که توپ را نستروف روی زمین مهار کرد.

دقیقه ۶۶- شوت سنگین پای راست کی روش استنلی از پشت محوطه جریمه را نستروف مهار کرد.

دقیقه ۶۹- شوت سنگین سردار رشیدوف از پشت محوطه جریمه ذوب آهن را رشید مظاهری در دو مرحله دفع کرد.

اتفاق ویژه:

استقبال کم هواداران اصفهانی از این بازی نکته منفی میزبانی ذوب آهن بود.

بهترین بازیکن:

محمدرضا حسینی با یک پاس گل کلیدی و گلی که در آخرین دقایق بازی به ثمر رساند، بهترین بازیکن این دیدار بود هرچند باید به عملکرد درخشان مرتضی تبریزی و جورجی ولسیانی نیز اشاره کرد.

کد خبر 337792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.