از این حوالی بوی کوچه بنی هاشم می آید

امروز لنجان همیشه سرافراز میزبان شهدایی است که با اقتدا به مولای خود دلاورانه در مسیر دفاع از وطن جان شیرین خود را نثار آسایش و آرامش مردمان آن نمودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امروز هرکس به نوبه خود کاری می‌کرد. یکی اسپند دود می‌کرد و دیگری جارو و آب می‌پاشید. هر کس به امیدی به اینجا آمده بود؛ آخر همه می‌دانند هر کس به استقبال شهدا بیاید دست خالی باز نمی‌گردد، همه آمده بودند؛ پیرمردی عصا به دست، کودکی دست در دست پدر و مادری با چشمان خیس تا دین خود را به این شهید ادا کنند در این میان حضور پرشور نسل چهارمی‌ها که در روزهای دفاع مقدس هنوز متولد هم نشده بودند، جلوه‌ای دیگر به این آیین بخشیده بود. صدای مارش نظامی که به احترام شهدا نواخته می‌شد و با صدای مداحی مداحان در هم آمیخته بود و حال و هوای دوران دفاع مقدس را در ذهن‌ها تداعی می‌کرد.

برخی نیز به دور از چشم دیگران در گوشه‌ای خلوت کرده بودند و بی صدا به یاد شهدا و امام شهدا گریه می‌کردند، گریه‌هایی از جنس حسرت و جاماندگی.

آمبولانس حامل پیکر دلاورمردی از جنس باران و عشق یعنی همان شهید گمنام ۲۸ ساله به محل تشییع رسید و پس از سال‌ها غربت و دوری از وطن مورد استقبال مردم قرار گرفت. مردم با پاشیدن گلاب و پرتاب گل به استقبال این عزیز تازه از سفر برگشته رفتند تا اینکه پیکر شهید بر شانه‌های مردم  نشست و در موجی از جمعیت به سوی آرامگاه ابدی روانه شد و در این میان جلوه‌های نابی از عشق و دلدادگی مشاهده می‌شد. فضا واقعا معنوی بود، باید هم همین طور باشد مگر می‌شود شهدا میزبان باشند و مراسم خدایی نشود.

اما دلسوزتر از تمام صحنه‌ها، حضور مادر و خواهر شهیدی است که شهیدشان همچنان مفقودالاثر بوده، چشم‌هایشان اشک آلود است، پیکر شهید گمنام را در آغوش کشیده به امید آنکه شاید در میان شهدای گمنام تازه تفحص شده شهیدشان را بیابند، با خود می گویم شاید هم شهید این خانواده آمده است...، امروز عجیب بوی کوچه بنی هاشم می آمد.

حجت الاسلام علی ایزدی، ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان بی نشانی شهدای گمنام را یادآور غربت حضرت زهرا(س) می‌داند و اظهار می‌کند: مظلومیت حضرت زهرا(س) در طول تاریخ بارها و بارها بیان شده است، اما اینکه دختر پیامبر اکرم(ص) شبانه و تنها توسط چند نفر تشییع و تدفین شده‌ است دل هر جوانمردی را به درد می‌آورد.

وی با بیان اینکه درس شهادت حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت است، می‌گوید: این گونه غربت آن‌هم برای همسر امیرالمومنین علی(ع) برای بسیاری از مردم دور از ذهن است و زمانی که شهیدی گمنام وارد شهری می‌شود نسل جوان ما به دنبال این سوال برمی‌خیزد که چرا ولایت امیرالمونین علی (ع) غریب واقع شد و اینگونه با دختر پیامبر اکرم(ص) برخورد شد تا در نهایت ایشان مظلومانه به شهادت رسیدند و شبانه به خاک سپرده شدند.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان اصفهان ادامه می‌دهد: در وصف شهدا آمده کسانی که در راه خدا مبارزه و جان خود را تقدیم کردند، افراد ثابت قدمی هستند که خدا آنها را انتخاب کرده است و ما امروز در صنعت دفاعی به چنین روحیه‌ای نیازمندیم چراکه هرکار صنعتی که بخواهد صورت بگیرد بدون روحیه و انگیزه نمی‌تواند تاثیر خاص خود را داشته باشد.

وی ادامه می دهد: قطعا حضور این شهید والا مقام در چنین صنعتی که با امنیت کشور گره خورده است، می‌تواند تاثیر شگرفی در روحیه کارکنان این مجموعه و در ساخت قطعات داشته باشد تا آنها مسئله‌ای که توسط مقام معظم رهبری بر دوش این صنعت نهاده‌اند، سربلند خارج شوند.

حجت الاسلام داود صائبی، رییس اداره تبلیغات لنجان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان می‌گوید: شهدای هشت سال دفاع مقدس با لبیک به فرامین ولایت فقیه زمان خود امام خمینی(ره) در مسیر ارزشمندی که به عزت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ختم شد قدم نهادند و با انتخاب صحیح مسیر، دین خود را نسبت به اسلام ناب محمدی و مملکت خود ادا کردند.

وی می‌افزاید: نهضت عاشورا به عنوان سرفصل و مقتدای حرکت‌های انقلابی و شهادت طلب مورد توجه شهدا قرار گرفت و این مهم  پیروزی مردم ایران را در دفاع مقدس رقم زد و باید گفت شهدا با شهادت خود مسیر درست را به همگان نشان داده‌اند از این جهت باید با الگوپذیری از راه شهدا در جهت حفظ و اقتدار نظام اسلامی گام برداریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان اضافه می‌کند: با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان اسلام، جامعه امروز ما نیازمند تقویت روحیه ایثار و شهادت است، و قطعا ترویج این فرهنگ ناب موجب رشد روحی، معنوی و حل بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: پیام شهدا برای همه ما اعم از مردم و مسئولان، استقامت، ایستادگی و ظلم‌ستیزی است، و تشییع با شکوه امروز این شهید والامقام، ثابت کرد که مردم همچنان ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا هستند تا دشمن را از پای درآورند.

در میان جمعیت پسر جوانی که تلاش می کند چفیه‌اش را با تابوت شهید متبرک کند، نظر مرا به خود جلب کرد او پس از تلاش بسیار موفق شد چفیه‌اش را متبرک کند و در حالی‌که گلوله‌های اشک امان از چشمانش روبوده بود لبخندی زیبا بر چهره‌اش نقش بست، انگار با ارزش ترین گنج دنیا را بدست آورده بود.

محمد سلیمیان این جوان لنجانی با بیان اینکه شهدا همه چیزشان بوی خدا می دهد، می‌گوید: شهدای هشت سال دفاع مقدس با آن شجاعت مثال‌زدنی دست دشمنان را از میهن اسلامی کوتاه کردند، همیشه با خودم فکر می‌کنم اگر شهدا و ایثارگران نبودند چه اتفاقی می‌افتاد و عاقبت میهن اسلامی و جنگ تحمیل به کجا ختم می‌شد.

محمدی نیز اظهار می‌کند: شهدا در وصیت خود دفاع از اسلام، انقلاب، حضور در مساجد و تبعیت از ولایت‌فقیه را به‌صورت ویژه مورد تأکید قرار داده‌اند و آنچه در وصیت نامه شهدا موج می‌زند فرهنگ ناب عاشورا و تبعیت از امام خمینی(ره) و دست برنداشتن از ولایت است.

وی می‌افزاید: اگر امروز میهن اسلامی بر قله‌های سربلندی قرار دارد و ابرقدرت‌های دنیا در برابر ایران اسلامی متوقف شده و در مقابل عزت و سربلندی ایران اسلامی به‌زانو درآمده‌اند به دلیل مجاهدت شهدای خط شکن بوده است.

این نوجوان لنجانی تصریح می‌کند: استقبال از پیکر این شهید والا مقام بعد از سال‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امروز وظیفه ما در قبال خون شهدا، حفظ حجاب، ‌اطاعت از ولی فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

کد خبر 337791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.