۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
شهدا بهار را به اصفهان آوردند

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک و مطهر فرزندان او بر دوش پرغرور و خستگی ناپذیر مردم اصفهان بدرقه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهدایی که اعتبار و غرور ملتی پرافتخار را در بند بند پاره های استخوان هایشان به نمایش گذاشته اند، امروز پس از سال ها دوری و غربت در آغوش خاک مقدس وطن جای گرفتند.

امروز مراسم تشییع پیکر مطهر شهدایی گمنام که کسی از نام و نشانشان خبر ندارد، اما راه و رسم عاشقی شان به گوش فلک رسیده است، در تابوت هایی هم اندازه و یک شکل پیچیده به پرچم سه رنگ ایران و نام مقدس و مبارک حضرت حق، در اصفهان آغاز شد. در این مراسم که با حضور خیل عظیمی از جمعیت مردم شهیدپرور اصفهان از میدان فیض به سوی گلستان شهدا برگزار شد، پیکرهای پاک شهید حمزه نعمتی چرمهینی و پرویز بانی زاده از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و پیکرهای مطهر دو شهید مدافعان حرم، شهید شعبان محمدی و محمدعلی سلطانی تشییع شد. نماز میت توسط آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان قرائت شد و جمعیت به سوی گلستان شهدا به راه افتاد. آنچه در این بحبوحه شور و غرور شنیده می شد، نوای "یا زهرا" بود که در شب شهادت بی بی دو عالم بر قلوب داغدار مومنان زخم می زد.

جمعیتی که در این ساعت های منتهی به غروب محزون شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برای ارسال درودهایی بی پایان به ارواح شهیدان گلگون کفن آمده بودند، در فضای معنوی گلستان شهدا مستقر شده و به سوی قطعه شهدای گمنام حرکت کردند. پیر و جوان، زن و مرد آمده بودند تا به خانواده شهید حمزه نعمتی چرمهینی و پرویز بانی زاده تسلیت بگویند. گویی هرگز پایانی برای تشییع پیکرهای آسمانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بر سنگ فرش های این گلستان که بی تردید قطعه ای از بهشت است، نخواهد بود.

پیکر مطهر این شهیدان سرانجام در خاک معطر گلستان شهدا و در کنار قبور نورانی سایر شهدا آرمید. نوای دلنشین سلام و صلوات بود که راه به آسمان می برد و بر رد اشک های بی پایان مردمی بوسه می زد که امروز دوباره وفاداری شان را به حقانیت خون شهدای هشت سال دفاق مقدس و مدافعان حرم اعلام کردند.

کد خبر 337783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.