روزانه ۲۵ نفر بستر زاینده رود را نظافت می‌کنند

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ نفر از کارگران این سازمان برای حفظ نظافت و زیبایی رودخانه زاینده رود فعالیت می‌کنند.

حمیدرضا صبور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از وظایف سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نظافت و لایروبی رودخانه زاینده رود است، از این رو هر روز اکیپ‌های ویژه در دو شیفت کاری حتی اگر آب در بستر زاینده رود جاری نباشد، برای نظافت و زیبایی رودخانه مشغول فعالیت هستند و محل‌های حادثه خیز رودخانه که در زمان پرآبی ایجاد می‌شود را با روش‌های خاص رفع خطر می‌کنند.

وی ادامه داد: نظافت بستر رودخانه در زمان خشکی بسیار سخت‌تر شده، زیرا هنگامی که رودخانه پر آب بود، زباله‌ها همراه با آب خارج می‌شد، اما در حال حاضر که رودخانه آبی ندارد هر زباله‌ای که ریخته می‌شود برای جمع‌آوری آنها با مشکلاتی مواجه هستیم؛ به عنوان مثال پوسته‌های تخمه که در مسیر رودخانه ریخته شده دانه به دانه جمع آوری می‌شود تا زیبایی رودخانه تحت تأثیر زباله‌ها قرار نگیرد.
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان ادامه داد: در این سازمان اکیپ گروه ضربت و حوادث غیرمترقبه وجود دارد که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت شیفت بندی آماده باش هستند تا چنانچه اتفاق غیرمترقبه‌ای در سطح شهر به وجود آمد و به ماشین آلات سنگین نیاز بود، در اسرع زمان این ماشین آلات را به محل حادثه اعزام کند.

وی افزود: سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نسبت به اعزام تمامی ماشین آلات عمرانی اعم از کمپرسی، لودر، گریدر، بیل مکانیکی، بیل زنجیری، تانکرهای آب، جرثقیل ها در ظرفیت های مختلف به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و سطح شهر برای انجام کارهای عمرانی و خدماتی اقدام می‌کند.

صبور اظهارکرد: این سازمان دارای ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین است که با احتساب فعالیت بخش خصوصی ۱۸۰ دستگاه در شبانه روز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: اعزام ماشین آلات خدماتی به سطح شهر اعم از ماشین‌های حمل پسماند، جاروب مکانیزه در سایزهای متفاوت از جاروب های کم عرضی که در کوچه‌ها مشغول فعالیت هستند، تا جاروب‌های بزرگراهی که در بزرگراه‌های سطح شهر همچون ماشین آلات جدول شوی، دیوارشوی، نرده شوی و تریلرهای بزرگ برای انتقال پسماند از سطح شهر به محل‌های خاص خود اقدام می‌کند، توسط این سازمان انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان گفت: این سازمان همچنین تعمیرات و نگهداری تمام ماشین آلات سبک و سنگین شهرداری را در دو شیفت کاری انجام می‌دهد تا بتواند وظایف خود را در سطح شهر به نحو احسن انجام دهد.

کد خبر 337744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.