وزیر راه و شهرسازی به یاسوج رفت/ادامه جستجوها برای یافتن هواپیما

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه چند تن از معاونان خود در حوزه حمل و نقل به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون حادثه ناگوار سقوط هواپیمای آسمان در مسیر تهران - یاسوج عازم استان کهگیلویه و بویر احمد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز -۳۰ بهمن ماه-برای بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

در این سفر رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی وی را در این سفر همراهی می کنند.

هواپیمای ATR مدل ۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان روز گذشته پس از ۵۰ دقیقه پرواز از فرودگاه مهرآباد به سمت یاسوج در ۱۴ مایلی فرودگاه این شهر از صفحه رادار ناپدید شد.

براساس شواهد و بررسی‌ها به دست‌ آمده خبر سقوط این هواپیما در حوالی روستای بیده واقع در منطقه کوهستانی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تأیید و اعلام شد که این هواپیما به کوه دنا برخورد و سقوط کرده است.

گفتنی است؛ عملیات جستجو لاشه هواپیما همچنان از سوی گروه‌های امدادی و چند تن از کوهنوردان حرفه‌ای استان‌های مجاور ادامه دارد.

به گزارش ایمنا عصر گذشته وزیر راه و شهرسازی پس از وقوع این حادثه با حضور در ستاد بحران سازمان هواپیمایی کشوری به بررسی اولیه این سانحه پرداخت و در جمع خبرنگاران، گفت: در تماسی که با شرکت ای تی آر در فرانسه داشتیم از این شرکت خواستیم که نمایندگان خود را به ایران اعزام کند تا برای رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای ای تی آر حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه به محض وقوع سانحه براساس ماده ۲۲ قانون هواپیمایی کشوری کاری که می باید انجام می دادیم ستاد بررسی سانحه بود که بلافاصله تشکیل شد و این ستاد ۱۱ گروه دارد که ابعاد مختلف سانحه را بررسی می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از بررسی سانحه این ۱۱ گروه با اطلاعات دقیقی که به دست می آورند علت سانحه را اعلام خواهند کرد.

آخوندی افزود: علاوه بر این ستاد سانحه، ستاد دیگری را تشکیل دادیم تا بر این ستاد نظارت بکند و رسیدگی ها به صورت دقیق انجام شود و فرآیند حادثه لحظه به لحظه صورت بگیرد.

کد خبر 337742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.