"بانو قدس ایران" به اصفهان می‌آید

نشست اکران خصوصی و نقد مستند "بانو قدس ایران" در حضور کارگردان و تهیه کنندۀ این فیلم، سوم اسفندماه در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

عضو هیئت مؤسس خانه مستند اصفهان پیرامون برپایی این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: "بانو قدس ایران" مستند ارزشمندی است که امسال در یازدهمین جشنوارۀ سینما حقیقت خوش درخشید و توانست به عنوان بهترین فیلم مستند، جایزۀ تهیه کننده را از آن خود کند. این فیلم همچنین جایزۀ بهترین فیلم مستند بخش شهید آوینی و نشان فیروزه ای جشنوارۀ یازدهم سینما حقیقت را به دست آورده و یکی از دو فیلم مستندی است که توانست به سی و ششمین جشنوارۀ فیلم فجر راه یابد.

محمد غازی ادامه داد: پس از پیگیری‌های مداوم و البته با همکاری و همراهی همۀ متولیان برنامۀ اکران آثار برگزیدۀ سینما حقیقت در اصفهان، بالاخره شرایطی فراهم شد تا میزبان اکران خصوصی فیلم مستند "بانوی قدس ایران" باشیم. کارگردان با تجربۀ سینمای مستند، آقای مصطفی رزاق کریمی و تهیه کنندۀ محترم فیلم، غلامعلی اصغریان که مدیریت مؤسسۀ عروج فیلم را بر عهده دارد، مهمانان این برنامه خواهند بود تا بتوانیم بدون هیچ نقص و کاستی این فیلم را برای مستند دوستان اصفهانی به نمایش درآوریم.

وی افزود: به جهت استفادۀ بهینه از وقت، منابع مالی و سالن نمایش، بر آن شدیم تا دو رویداد فرهنگی و هنری سینمای مستند شهرمان را هم‌زمان با یکدیگر برگزار کنیم. بر این اساس، سوم اسفندماه پس از رونمایی مجموعه مستند "سمفونی زاینده رود" در حضور مدیر شبکه مستند سیما، مدیران فرهنگی شهر، منوچهر مشیری، مشاور پروژه و ۱۳ فیلمساز سمفونی زاینده رود، مستند "بانو قدس ایران" با حضور مصطفی رزاق کریمی، کارگردان و غلامعلی اصغریان، مدیر موسسۀ عروج فیلم اکران و نقد و بررسی می شود و از چهارم تا هفتم اسفندماه نیز هر روز در دو سانس، برترین مستندهای یازدهمین جشنوارۀ سینما حقیقت به نمایش می آید.

غازی ضمن تشکر از همۀ نهادهای فرهنگی، فرهنگی شهر که در برپایی این برنامه به خانه مستند اصفهان کمک کرده اند گفت: نگارستان امام خمینی (ره)، دفتر تخصصی سینما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان همکاری‌های موثر و ارزشمندی را در خصوص برپایی این دو رویداد مهم سینمایی شهر اصفهان با خانه مستند داشته‌اند که جا دارد از همه این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم.

وی با اشاره به تغییر در جدول اکران مستندهای برگزیدۀ سینما حقیقت گفت: با افزوده شدن مستند "بانوی قدس ایران" تغییراتی در جدول اکران فیلم ها صورت گرفته که جزییات آن متعاقبا اعلام می شود.

کد خبر 337739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.