اعتبار فوتبال اصفهان تحت تاثیر بازی آسیایی ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن برای کسب برتری در مقابل لوکوموتیو تاشکند نیاز به حمایت گسترده هواداران فوتبال در اصفهان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهمیت موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا و رقابت‌های باشگاهی قاره کهن آنقدر زیاد بوده که همین امروز طرفداران تیم استقلال بعد از گذشت زمانی نزدیک به ۳۰ سال هنوز هم از دو قهرمانی خودشان برای فخر فروشی به هواداران تیم رقیب استفاده می کنند و یا همین جا در اصفهان هواداران سپاهان به نایب قهرمانی آسیایی و حضور در جام باشگاه‌های جهان افتخار می‌کنند. ذوب‌آهنی‌ها هم به عنوان آخرین تیم ایرانی حاضر در فینال این رقابت‌ها نامشان در فوتبال ایران مطرح است تا همه بدانیم که داستان موفقیت در آسیا چیزی فراتر از قهرمانی‌های متوالی و پرتعداد در فوتبال ایران است.

با این حال فصل هفدهم رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران آنچنان برای نمایندگان فوتبال اصفهان خوب پیش نرفته و به صورت قطعی می‌توان گفت که امسال دست اصفهانی ها از کسب جام به مانند سال گذشته کاملاً کوتاه است. تنها امید فوتبالدوستان اصفهانی نایب قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ برتر است که آن هم از جانب چند رقیب جدی تهدید می‌شود و به همین دلیل نمی‌شود حساب زیادی بر رویش باز کرد. در این بین تنها چیزی که می‌تواند حال فوتبال اصفهان را خوش کند و طرفداران این رشته را امیدوار نگه دارد، صعود ذوب‌آهن به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا است که می‌تواند مرهمی بر روی زخم‌های دو سال گذشته فوتبال اصفهان باشد.

اما این موضوع هم تحت تاثیر باخت ذوب‌آهن در هفته نخست دور گروهی قرار گرفته و شاگردان امیر قلعه‌نویی برای صعود به مرحله بعدی باید در بازی امروز سه امتیاز بازی خانگی را در مقابل لوکوموتیو تاشکند بگیرند و به فکر مسابقات بعدی باشند. سه امتیاز بازی در مقابل لوکوموتیو حال ذوب‌آهن را به شدت خوب می‌کند و اصفهانی‌ها را به حضور در جام حذفی امیدوار نگه می‌دارد، ولی نتیجه نگرفتن ذوب‌آهن در این بازی به معنای کمتر شدن شانس صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی است که می‌تواند فوتبال اصفهان را ناکام‌تر از همیشه جلوه دهد.

نگاهی مختصر به بازی قبلی لوکوموتیو در مقابل الوحده امارات که با برتری پنج بر صفر نماینده ازبکستان همراه شد استادیومی پر از تماشاگر را نشان می‌دهد که همگی حامی تیم لوکوموتیو بودند و همین موضوع باعث افزایش انگیزه بازیکنان تیم ازبکستانی شد، اما اگر بخواهیم خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم امروز در یک روز وسط هفته و در هوایی سرد، بیشتر از ۲ هزار نفر راهی استادیوم فولادشهر نخواهند شد و در این بین هواداران تیم سپاهان می‌توانند کمکی بزرگ به تیم همشهری داشته باشند.

قصد احساسی کردن ماجرا و جو دادن به این قضیه را نداریم، اما به هر حال موفقیت فوتبال ذوب‌آهن بدون شک در پایان فصل فوتبال اصفهان را در مقابل رقبای سرخابی خودش سربلند می‌کند و کمترین نفعی که از صعود ذوب‌آهن به مرحله حذفی نصیب اصفهانی‌ها می‌شود کم نیاوردن در مقابل هواداران پایتخت نشین قرمز و آبی است. حضور یک هوادار بیشتر در بازی امروز ذوب‌آهن به عنوان یک نیروی محرک برای بازیکنان این تیم عمل خواهد کرد و اگر قرار باشد که لوکوموتیو در استادیومی نیمه خالی و کم سروصدا از جانب تماشاگر تحت فشار ذوب‌آهن قرار بگیرد، بعید به نظر می‌رسد که در پایان نتیجه مد نظر فوتبال اصفهان رقم بخورد. هواداران سپاهان اگر قصد کمک به تیم همشهری را دارند امروز بهترین فرصت است تا در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل ذوب‌آهن تیم همشهری خودشان را در مقابل یک حریف خارجی تحت حمایت قرار دهند.

به امید دیدن استادیوم لبریز از تماشاگر فولادشهر و موفقیت ذوب‌آهن در مقابل لوکوموتیو ....

کد خبر 337722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.