هزینه سبد معیشت خانوار امروز بعدازظهر مشخص می‌شود

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان گفت: جلسه کارگروه دستمزد ۹۷ با دستور تعیین هزینه سبد معیشت ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز یکشنبه برگزار می شود.

احمدرضا معینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز یکشنبه- نخستین جلسه رسمی مزد ۹۷ برگزار می شود و در این نشست روش و نحوه تعیین سبد معیشت خانوار، مزد و ... تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز سه نفر به عنوان نماینده کارگران، سه نفر به عنوان نماینده کارفرمایان و سه نماینده از دولت حضور خواهند داشت، یادآور شد: رقم معیشت سبد خانوار در سال گذشته که مورد تایید شرکای سه گانه در شورای عالی کار قرار گرفت، دو میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بود، البته رقم مزد در سال ۹۶ به هزینه سبد معیشت تعیین شده، نزدیک نبود.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا هزینه سبد معیشت در سال ۹۷ به رقم سال گذشته نزدیک باشد و بتواند با شرایط اقتصادی، اجتماعی، رکود کنونی بخش تولید و ... کشور، همخوانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارگران با این وضعیت دیگر نمی توانند ادامه زندگی دهند، گفت: احتمال دارد رقم سبد معیشت خانوار در سال ۹۷ با توجه به نرخ تورم امسال، افزایش یابد.

معینی افزود: رقم سبد معیشت خانوار در در جلسه امروز نهایی خواهد شد، با کار کارشناسی در استان ها و هر منطقه استخراج شده است و امیدواریم با کار کارشناسی از سوی شرکای سه گانه کار، در جلسه امروز به اجماع برسیم.

کد خبر 337686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.