یکسان سازی پرداخت حقوق کارگران شرکتی بررسی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهتر است مسئول هماهنگی امور مناطق در پرداخت حقوق کارگری منصوب شود، زیرا پیش از این حقوق و مزایای کارگران با گذشت ۱۰ تا ۴۰ روز پرداخت می‌شد، اما اکنون پرداخت حقوق با دو تا سه ماه تأخیر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور صبح امروز -یکشنبه- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: یکسان‌سازی پرداخت حقوق کارگران شرکتی در حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۵گانه به ظاهر طرح موفقی به نظر نمی‌آید و نارضایتی‌ها و بی عدالتی‌های مضاعفی درپی داشته است.

وی عنوان کرد: مبالغی توسط برخی مناطق به شهرداری مرکزی پرداخت می شود، ولی این نهاد از پرداخت خودداری کرده و مشکلاتی برای کارگران به وجود آورده است.

وی پیشنهاد داد: ضمن بررسی‌های لازم در صورتی که حق و حقوق کارگری توسط مناطق و با نظارت بهتر و دقیق‌تر از پیمانکار و اخذ تعهد لازم از آنها صورت پذیرد، حقوق کارگری بهتر رعایت می شود.

این عضو شورا تصریح کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران شامل عقد قرارداد باید توان پرداخت دو ماه حقوق را داشته باشند، این شکل از پرداخت روش بهتری برای احقاق حق شخصی به وجود می آورد. در حالی که هم اکنون هم پیمانکاران و هم شهرداری مرکزی در پرداخت حقوق کارگران قصور دارند.

زندآور خاطرنشان کرد: بهتر است مسئول هماهنگی امور مناطق در پرداخت حقوق کارگری منصوب شود، زیرا پیش از این حقوق و مزایای کارگران با گذشت ۱۰ تا ۴۰ روز پرداخت می‌شد، اما اکنون پرداخت آنها نیز دو تا سه ماه تأخیر داشته است.

وی ادامه داد: نظر به اینکه وجود نیروهای محاسب و کارشناس در حوزه‌های شهرسازی در مناطق مختلف شهرداری ضرورتی انکار ناپذیراست، لذا متذکر می‌شوم، حوزه شهرسازی در خصوص آموزش این نیروها و پیش بینی استقرار آنها در مناطق اقدام ضروری به عمل آورد تا شاهد توانمندی و تعداد نیروهای مورد نیاز در تمامی شرایط باشیم.

کد خبر 337678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.