دانشجویان ستاره دار سال ۹۶ به دانشگاه‌ها بازگشتند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه موضوع دانشجویان ستاره دار را به طور جدی در دولت دوازدهم پیگیری کردیم، گفت: همه دانشجویان ستاره دار سال ۹۶ به دانشگاه ها بازگشتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی افزود: وزارت علوم تمام تلاش خود را انجام داد تا دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها بازگردند و با توجه به تاکیدات و پیگیری‌های رییس جمهوری و با بررسی آیین نامه‌ها و ضوابط موجود تمام دانشجویان محروم از تحصیل سال ۹۶ به دانشگاه‌ها برگشتند و امیدواریم دیگر موضوعی به نام دانشجویان ستاره دار نداشته باشیم. 

وی ادامه داد: موضوع دانشجویان ستاره دار تقریبا تمام شده و دیگر دانشجوی ستاره دار برای سال تحصیلی ۹۶ نداریم. همه دانشجویان محروم از تحصیل سال ۹۶ وارد دانشگاه شدند. 

غلامی تصریح کرد: در صحبت‌هایی هم که با مسئولان داشتم اعلام کردم که اصطلاح دانشجویان ستاره دار درست نیست. این افراد دانشجو نیستند، اما تمایل دارند که وارد دانشگاه شوند. بنابراین این افراد داوطلبان ورود به دانشگاه هستند که به هر دلیلی برای ورود به دانشگاه محدودیت دارند.

وزیر علوم به سابقه محرومیت از تحصیل دانشجویان اشاره کرد و گفت: ستاره دار شدن دانشجویان سابقه طولانی دارد، درست ایام بعد از پیروزی انقلاب بود که مصوباتی تصویب شد تا برای ورود به دانشگاه، دانشجویان را گزینش کنند. برخی افراد پرونده دانشجویان را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که به صلاح نیست برخی‌ها وارد دانشگاه شوند. کسانی که سوابق ارتباط خاص با گروهک‌های منافقین را داشتند و این موضوع هم‌اکنون در کشور ما نزدیک به صفر است‌.

غلامی تاکید کرد: وقتی با مسئولان مربوط به گزینش پرونده‌های دانشجویان صحبت کردیم این موضوع را مطرح کردیم که کسی را نداریم که با گروهک‌های منافقین در ارتباط باشد و دوستان هم این موضوع را پذیرفتند. امسال همه کسانی که محرومیت داشتند وارد شدند.

وی در پاسخ به اینکه آیا باید مصوبه یا آیین نامه ای تدوین شود که دیگر موضوع ستاره دار بودن دانشجویان از سوی نهادهای خاص مطرح نشود، افزود: مصوبات به اندازه کافی وجود دارد. اما برداشت‌ها تعیین‌کننده بود که این برداشت‌ها هم حل شده است.

وزیر علوم درباره بازداشت دانشجویان اظهار کرد: بعد از اتفاقاتی که در دی ماه بوقوع پیوست، تعدادی از دانشجویان در فضای تجمعات حضور داشتند و به هر دلیلی بازداشت شده اند، البته برخی هم در کنار دانشگاه تهران بازداشت شدند ولی هیچ دانشجویی در داخل دانشگاه ها بازداشت نشده، چون نهادهای امنیتی انتظامی اجازه ورود به دانشگاه ها را ندارند. تلاش همکاران در سطح تهران و شهرستان‌ها منجر به آزادی همه دانشجویان شده است.

به گفته غلامی، چون در اینستاگرام هستم آنجا گروهی به بنده اعلام کردند که یک دانشجو هنوز بازداشت است به همکاران توصیه کردم که پیگیری کنند. امیدوارم خیلی زود به نتیجه برسند و البته با خانواده این دانشجو و نهادهای امنیتی صحبت‌هایی داشتیم. باید بگویم آزادی این دانشجو حتمی است.

کد خبر 337668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.