متقاضیان طرح "تکاپو" تسهیلات دریافت می کنند

نطنز- فرماندار نطنز گفت: متقاضیان در طرح تکاپو با تصویب کارگروه اشتفال شهرستان تا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، یوسف حسنی صبح امروز در کارگروه اشتغال شهرستان با بیان اینکه اولویت اصلی مسئولان در شهرستان حل مشکل اشتغال است، اظهار کرد: در طرح تکاپو تاکنون ۱۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و با ارایه طرح توجیهی از سوی متقاضیان تا مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در کارگروه اشتغال شهرستان تصویب و افراد جهت اخذ تسهیلات به بانک عامل معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه سود سالیانه این تسهیلات ۱۸ درصد خواهد بود، گفت : در دولت تدبیر و امید بسترهای لازم جهت حل مشکل بیکاری جوانان در سطح شهرستان فراهم شده است و انتظار می رود سایر مسئولان نیز با تلاش و پیگیری لازم بتوانند در جذب جوانان تحصیل کرده جویای کار اقدام کنند.

حسنی افزود: با توجه به نیاز شهرستان نطنز به توسعه، نقش بانک ها و تاثیر گذاری آنها بر روی توسعه شهرستان به ویژه بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و... بسیار زیاد است و توسعه شهرستان بدون همکاری و تعامل بانک ها امکان پذیر نیست .

وی بر لزوم نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان تاکید کرد و  افزود: توزیع اعتبارات و نظارت بر تسهیلات اعطایی در بحث اشتغالزایی هم سبب جلوگیری از موازی کاری در بحث اعطای تسهیلات اشتغالزایی می شود و هم می تواند در کاهش نرخ بیکاری شهرستان بسیار موثر باشد .

فرماندار نطنز پیرامون توسعه اشتغال روستایی در روستاها افزود: توسعه اشتغال روستایی یکی از مهمترین راه حل‌های رفع مشکل اشتغال در شهرستان است و بخشداران مرکزی و بادرود با همکاری اعضای شورا و دهیاران باید از همه امکانات موجود از جمله امکانات دولتی موجود در روستاها جهت توسعه اشتغال روستایی و رفع معضل بیکاری استفاده کنند.

وی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی گفت: تا نیمه اول بهمن سال جاری طبق آخرین آمار داده شده، برای ۵۸۱ نفر شغل ایجاد شده است

حسنی در ادامه به موضوع کشاورزی پرداخت و افزود: خشکسالی‌های متوالی کشاورزی که از اصلی ترین بخش اقتصادی شهرستان است، توجه ویژه به بخش کشاورزی و تامین زیرساخت‌های لازم جهت استفاده کشاورزان از سیستم های نوین آبیاری، کاشت محصولات کم آب باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کد خبر 337640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.