جستجوی لاشه هواپیما از ساعت ۵ بامداد از سرگرفته شد/اعزام ۲۶ تیم تخصصی در فاز اول

صبح امروز یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان در روستای بیده سمیرم سقوط کرد. این هواپیما با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه صبح امروز فرودگاه مهر آباد تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده بود.

محمد حسین نصرتی، فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات از ساعت ۵ بامداد از سر گرفته شده است، اظهار کرد: ۲۶ تیم تخصصی برای فاز اول عملیات جستجو به مناطق احتمالی اعزام شدهاند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر پیدا شدن محل دقیق هواپیما با رد یابی دو خط تلفن همراه روشن صحت دارد یا خیر، گفت: بنا بر دستور استاندار از ارایه جزییات معذوریم اما سه نقطه خاص در دستور کار جستجوهای امروز است.

پیام تسلیت شهردار اصفهان

دکتر قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با صدور پیامی، جان باختن تعدادی از هم وطنان عزیز در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسج را به مردم شریف ایران و بازماندگان تسلیت گفت.

عملیات امداد و نجات فردا از سر گرفته می شود

محسن مومنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه عملیات امداد و نجات تا دو ساعت دیگر ادامه خواهد یافت، افزود: دقایقی قبل تعدادی از تیم‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان به مناطق احتمالی اعلام شده اعزام شدهاند.

وی با تکذیب خبر استفاده از سگ‌های زنده یاب برای جستجو در رشته‌ کوه های دنا افزود: به سگ‌های زنده یاب در حال حاضر نیازی نیست چرا که این سگها برای یافتن انسان‌ها در زیرآوار بکارگیری میشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در خصوص اسکان امدادگران و همچنین خانواده‌هایی که به منطقه پادنای سمیرم اعزام شدهاند، افزود: هلال احمر در این منطقه ایستگاه مجهزی را دارد که امکان اسکان نیز در آن فراهم است و در این زمینه مشکلی نداریم.

محل سقوط هواپیما حوالی دو روستای "بیده" و "کهنگان" است

محسن مهر علیزاده، استاندار اصفهان با بیان اینکه هواپیمای تهران – یاسوج حوالی دو روستای "بیده" و "کهنگان" و در ارتفاعات کوه دنا سقوط کرده است، اظهار کرد: فاصله این ارتفاعات تا شهر سمیرم  ۱۸۰ کیلومتر و تا یاسوج  ۱۴۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۷۰ تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان دو تیم امداد و نجات هوایی به منطقه اعزام شد، تصریح کرد: این در حالی است که به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان اعزام تیم امداد هوایی به منطقه وجود نداشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها تا ساعت ۲۰ ادامه دارد، افزود: کوه‌ها صعب العبور بوده و مه آلودگی نیز در منطقه وجود دارد.

با دستور رییس ستاد مدیریت بحران عملیات را متوقف می‌کنیم

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه عملیات امداد و نجات از زمان اعلام حادثه آغاز شده است، اظهار کرد: ۴۵ تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان در حال جستجو در منطقه پادنا هستند.

وی در خصوص احتمال توقف عملیات امداد و نجات در شب اظهار کرد: اگر رییس ستاد مدیریت بحران اعلام کند، عملیات جستجو را متوقف می‌کنیم و فردا عملیات جستجو از سر گرفته میشود.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه شرایط بارش برف و باران و مه غلیظ اجاره استفاده از بالگرد را نمی‌دهد، تصریح کرد: اکنون تیم‌های تخصصی از استان‌های اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری در حالت آماده باش هستند.

وی تصریح کرد:  شرایط محیط و کوهستان کار را بسیار سخت کرده است و امیدواریم فردا صبح امکان استفاده از بالگرد را داشته باشیم.

بارش برف و باران ادامه دارد/دمای هوا ۳ درجه سانتی‌گراد

حسن خدابخش، رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارش باران در روستاهای اطراف رشته کوه‌های دنا ادامه دارد، اظهار کرد: در ارتفاعات این منطقه نیز بارش برف را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مه رقیق نیز در ارتفاعات رشته‌ کوه‌های دنا وجود دارد، تصریح کرد: دمای هوا در نقاط پایین رشته‌ کوه دنا سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در ارتفاعات کمتر از این میزان پیش‌بینی می‌شود.

خدابخش گفت: بارش برف و باران تا اوایل وقت فردا در سمیرم به صورت ناپیوسته پیش‌بینی می‌شود.

صعب‌العبور بودن و بارش برف و باران امدادرسانی در شب را غیر ممکن می‌کند

منصور شیشه‌فروش، رییس ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه امشب جلسه ویژه ستاد مدیریت بحران در سمیرم تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ کوهنورد متخصص عملیات جستجو را در کوهستان‌های دنا انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ادامه جستجوها در تاریکی هوا وجود دارد یا خیر، گفت: به علت صعب‌العبور بودن و همچنین شرایط جوی حاکم بر منطقه امکان ادامه جستجوها با تاریکی هوا وجود نخواهد داشت.

۶ ساعت جستجو در ارتفاعات سمیرم

ابوذر عسگری، مسئول اورژانس پادنای سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هوا در سمیرم و به ویژه در ارتفاعات بسیار نا مساعد است، اظهار کرد: هیچ اثری از لاشه هواپیمای سقوط یافته در این منطقه مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه حدود ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه از اعلام سقوط هواپیما در این منطقه می‌گذرد، افزود: نیروهای امدادی و اهالی جستجوهایی را انجام دادند اما بارندگی از سرعت جستجو کاسته است.

آماده‌باش آتش‌نشانی اصفهان برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سقوط هواپیما

بهزاد بزرگزاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه آتش نشانی اصفهان آمادگی خود را برای امدادرسانی به حادثه‌ دیدگان اعلام کرده است، گفت: نیروهای امداد و نجات کوهستان و خودروهای " دی ایکس" این سازمان در حالت آماده باش قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای امداد آتش‌نشانی از یاسوج، سمیرم و مناطق نزدیک منطقه سمیرم در منطقه مستقر شده‌اند، تصریح کردک هنوز درخواستی برای اعزام نیرو از اصفهان اعلام نشده است.

به دلیل شرایط جوی تجسس تنها به روش زمینی انجام می‌شود

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: تاکنون لاشه هواپیما پیدا نشده است و به دلیل شرایط جوی در منطقه تلاش برای پیداکردن هواپیما به صورت زمینی ادامه دارد. تیم سازمان هواپیمایی به منطقه اعزام شده و ارائه هرگونه اطلاعاتی در خصوص چرایی وقوع این حادثه منوط به پیدا شدن لاشه و دسترسی به جعبه سیاه هواپیما است.

دید افقی در محل های در حال جستجو کمتر از ۳۰۰ متر است

به گزارش ایمنا، شاهدان محلی در خصوص روند امدادرسانی در منطقه می‌گویند: باران و برف به شدت در حال باریدن است. دید افقی کمتر از ۳۰۰ متر بوده و احتمال جستجو با پهباد و بالگردهای امدادی وجود ندارد و جستجو با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی باید به صورت زمینی انجام شود.

پیدا شدن لاشه هواپیما تکذیب شد

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: تاکنون لاشه هواپیدا نشده است، تجسس و نجات در دستور کار است.

وی تصریح کرد: بهتر است قبل از قضاوت در حال حاضر بیشتر انرژی خود را بر روی جستجوی لاشه هواپیما بگذاریم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور افزود: در طول بررسی‌ هستیم و قول می‌دهیم مردم را لحظه به لحظه در جریان اخبار واقعی قرار دهیم.

هماهنگی با استانداران فارس و کهکیلویه و بویراحمد انجام شد

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان در پایان جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان در خصوص حادثه سقوط هواپیما در سمیرم، اظهار کرد: بعد از وقوع حادثه برای هواپیمای تهران - یاسوج، هماهنگی با استانداران فارس و کهکیلویه و بویراحمد انجام شده است تا عملیات امداد و نجات با سرعت بیشتری در منطقه پیگیری شود.

وی افزود: از مردم در منطقه و نیز بستگان مسافران درخواست داریم به دلیل شرایط نامساعد جوی از حضور در منطقه خودداری کنند.

مشاهده دود در منطقه "پس دنا"

قربانعلی عسگری، یکی از معلمان مدارس سمیرم با بیان اینکه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات رشته کوه دنا به ما اعلام شد، اظهار کرد: ما تا قبل از اعلام این حادثه هیچ اطلاعی نداشتیم و صدایی هم شنیده نشد.

وی با بیان اینکه اهالی روستاهای اطراف رشته کوه دنا در کنار نیروهای امدادی عملیات امداد و نجات را در منطقه آغاز کردند، افزود: این عملیات تا حدود یک ساعت گذشته ادامه داشت و به دنبال افزایش باران و برف و وزش شدید باد شدید تعدادی از اهالی جستجو را رها کرده و نیروهای امدادی  تعداد کمی از اهالی در حال حاضر در حال جستجو برای سافتن لاشه هواپیما هستند.

وی با بیان اینکه به عقیده اهالی احتمال سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در قله کوه دنا وجود دارد، افزود: در ارتفاعات سمت پادنای مسیرم هیچ نسانی از سقوط هواپیما وجود ندارد.

این شهروند سمیرمی با بیان اینکه راه برای صعود به قله وجود دارد، تصریح کرد: چنانچه محل سقوط مشخص شود با کمک اهالی به راحتی می‌توان به محل حادثه رفت.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات موجود دود خفیفی در منطقه "پس دنا" دیده شده است، گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در حرکت به سمت این نقطه هستند.

نبود رادار در فرودگاه یاسوج تکذیب شد

علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج در خصوص حادثه سقوط هواپیمای آسمان تهران- یاسوج و شایعاتی مبنی بر نداشتن امکانات لازم در این فرودگاه، اظهار کرد: امکان ادامه فعالیت فرودگاه بدون رادار امکان پذیر نیست و این شایعه تکذیب می شود.

وی گفت: در حالی که کارکنان فرودگاه و مردم شهر یاسوج با موضوع سقوط هواپیما درگیر هستند مطرح کردن چنین شایعاتی، اخلاقی نیست.

تقی‌زاده مأمور تشکیل هیئت تخصصی رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای آسمان شد

طی حکمی مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را مأمور تشکیل هیأت تخصصی بر فرآیند رسیدگی سانحه هواپیمای آسمان کرد.

مردم منطقه داوطلبانه به کمک نیروهای امدادی آمدند

بنا بر گزارش اهالی سمیرم، هنوز هبچ اطلاعی از لاشه هواپیما اعلام نشده است، مردم محلی به همراه نیروهای امدادی برای جستجو از همه روستاهای اطراف نقطه احتمالی به صورت داوطلبانه در حال تردد در ارتفاعات رشته‌های دنا هستند.

جستجو در ارتفاعات آغاز شد

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات هلال احمر پس از بررسی منطقه "بیده" و "کهنگان" در حال بررسی ارتفاعات هستند، اظهار کرد: چنانچه وضعیت جوی مساعد شود سرعت جستجو با امداد هوایی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بنا بر اظهارات اهالی محلی صبح امروز صدایی خفیف شنیده شده است، تصریح کرد: احتمال سقوط هواپیما در ارتفاعات وجود دارد.

تیم ویژه قضایی از اصفهان به محل حادثه سقوط هواپیما اعزام شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، احمد خسروی وفا در پی بروز حادثه سقوط هواپیمای مسیر تهران-یاسوج ضمن عرض تسلیت به بازماندگان سرنشینان هواپیما و عموم ملت ایران اظهار کرد: تیم ویژه قضایی مرکب از معاون نظارت و بازرسی رییس کل دادگستری استان به همراه بازپرس باتجربه و تیم مدیریت بحران پزشکی قانونی استان جهت بررسی پرونده به سمیرم اعزام شد.

سقوط هواپیما در دشت کاشان، هم احتمال است و هم شایعه

محسن مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا احتمال سقوط این هواپیما در کاشان وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: این گفته هم می‌تواند احتمال باشد و هم شایعه.

وی افزود: بیشترین احتمال این است که بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشور این هواپیما در جنوب استان اصفهان سقوط کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان  با تاکید بر اینکه در حال حاضر منطقه جنوب استان برای امداد و نجات در شرایط قرمز اعلام شده است، تصریح کرد: چنانچه شرکت هواپیمایی اعلام کند که این حادثه در دشت کاشان اتفاق افتاده است آمادگی  لازمبرای اعزام نیرو در این منطقه را نیز داریم.

تشکیل ستاد بحران در ۴ استان کشور

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با شبکه خبر گفت: در ۱۴ مایلی یاسوج ارتباط هواپیما با مرکز کنترل قطع شده و اطلاعی از آن نداشتند. پس از تشکیل کمیته بحران در ۴ استان کشور، ستاد رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است و تیم های امدادی امروز به محل سانحه اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: ستاد بررسی بحران تشکیل شده و امروز تیم به محل اعزام می شود. ستاد بحران در چهار استان تشکیل شده است و نیروهای امدادی در حال اعزام به منطقه هستند. چون منطقه کوهستانی است و شرایط بارانی دارد شاید دسترسی ستاد به محل سخت باشد.

وزارت راه مسئول بررسی سقوط پرواز ۳۷۰۴ شد

با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش کند.

اوج فعالیت سامانه بارشی در منطقه سمیرم/ ادامه بارش ها تا فردا

حسن خدابخش، رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط جوی شهرستان سمیرم با بیان اینکه بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان امروز و فردا بارش برف و باران در مناطق جنوب و غرب استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از این رو امروز اوج فعالیت سامانه بارشی برای منطقه سمیرم پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات سمیرم بارش برف پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: همچنین برای این منطقه مه آلودگی نیز پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی تا صبح سه شنبه در استان اصفهان فعال است.

صدای برخورد هواپیما در روستاهای پادنا شنیده شده است

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در تماسی که با بخشدارها و دهیاری ها منطقه پادنا داشته ایم از وجود مه گرفتگی و بارندگی شدید در این منطقه خبر داده اند که با وجود این شرایط هنوز لاشه هواپیما یافته نشده است.

وی افزود: هنوز مشخص نشده که این هواپیما در منطقه پادنا سمیرم یا در منطقه جنوب کوه دنا (کهگیلویه و بویراحمد) سقوط کرده است.

وی ادامه داد: تعدادی از روستاهای منطقه پادنا صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه را شنیده‌اند.

محل سقوط هواپیما هنوز مشخص نشده

محسن مومنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه هنوز محل سقوط هواپیما توسط نیروهای امدادی هلال احمر مشخص نشده است، اظهار کرد: یگان‌های امدادی نقاط مختلف از جمله منطقه "کهنگان" و "بیده" را بررسی کردند اما هنوز هواپیما را رویت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل بارش باران و برف امکان بررسی هوایی این حادثه وجود ندارد، گفت: این هواپیما ظاهراً به دلیل نامناسب بودن شرایط فرودگاه یاسوج، بدون فرود در قصد بازگشت داشته که در راه برگشت با ارتفاعات کوه دنا برخورد کرده است.

تشکیل کمیته بحران در سازمان هواپیمایی کشور

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با شبکه خبر گفت: از سوی شرکت هواپیمای کشوری کمیته بحران به ریاست این شرکت تشکیل شده است و از سوی روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان نیز تاکنون درخصوص جزئیات این حادثه اخباری اعلام شده است، همچنین توصیه شده تا این شرکت شماره تلفن و نام اسامی سرنشینان را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی تاکید کرد: نباید قبل از انجام بررسی های کافی اطلاعات نادرست، متفاوت و غیرمستند اعلام شود. قطعا اطلاعات سازمان هواپیمای کشور مستند است و رسانه ها از انتشار هر خبر غیرکارشناسی پرهیز کنند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: اکنون سازمان هواپیمایی کشوری آماده اعزام نیرو به محل است و کمیته بحران در یاسوج و تهران تشکیل شده و به صورت هماهنگ برای مدیریت این بحران تلاش می کند. نباید درباره وضعیت مسافران قبل از اطلاعات دقیق اطلاع رسانی شود تا اخبار نادرست منتشر نشود.

اسامی جانباختگان در پرواز تهران- یاسوج

اسامی تعدادی از مسافران هواپیمای ای تی آر پرواز تهران- یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به شرح ذیل است:

۱)- خلیل آهنگران

۲)- احمد چرمیان

۳)- سیدرضا فاطمی طلب

۴)- علیرضا جامعی

۵)- اردشیر راد

۶)- سیدبهزاد سیادتی

۷)- سیدکرم اله صالحی پرور

۸)- حامد امیری

۹)- محمد هادی فهیمی هانزایی

۱۰)- ابوالقاسم فرهمندی

۱۱)- مهدی جاوید پور

۱۲)- عبدالاحد مرادی

۱۳)- سکینه کاظمی انور

۱۴)- سلمان آذری

۱۵)- فاطمه دالوند

۱۶)- کوثر هردانی

۱۷)- محمد کبیریان

۱۸)- علیرضا کلهر

۱۹)- حامد مهدوی

۲۰)- مژگان نظری

۲۱)- جلال الدین امیدی پور

۲۲)- حسین رستمی

۲۳)- مریم عابدی

۲۴)- احمد انوری

۲۵)- محمدحسین برزگری

۲۶)- رویا داخته

۲۷)- مجید اسلامی

۲۸)- مهدی قرعلی

۲۹)- حسن رضا قرلاقی

۳۰)- ژیلا قلی پور

۳۱)- زهرا ایمانی مهر

۳۲)- عبدالرضا کردی

۳۳)- محمد نجات

۳۴)- سید نقی نشاطی فر

۳۵)- محسن تقی پور

۳۶)- محمد صادق نوری

۳۷)- امیر پورشعبان

۳۸)- رحمت اله صالحی پرور

۳۹)- بهروز شریف کاظمی

۴۰)- پریسا سوهانی

۴۱)- شاهبد یاری پور

۴۲)- شاهپور یاری پور

۴۳)- غلامعلی احمدی

۴۴)- میلاد علی پور

۴۵)- محسن الله ویران زاده

۴۶)- افشین انصاری

۴۷)- سید ایلیا دانشی

۴۸)- سید طاها دانشی

۴۹)- محمد عیدی نیا

۵۰)- علی فرزانه

۵۱)- حمیدرضا هداوند خان

۵۲)- عزت اله حق شناس

۵۳)- ابراهیم جعفریان سی سخت

۵۴)- نرگس خوبانی

۵۵)- علی اکبر نجمامی سخویدی

۵۶)- علی زارع

۵۷)- محمد هادی نژاد صداقت

۵۸)- مصطفی رضایی

۵۹)- سیدابراهیم ساداتی

۶۰)- محمد مهدی سمیعی نصرآبادی

همچنین اسامی جانباختگانی که در کروی پرواز حضور داشتند نیز به شرح زیر است:

۱ . شهید محمود بهشتی 

۲. شهید فرهاد معصومی

۳. کاپیتان حجت الله فولاد

۴. خلبان دوم کاوه خلیلی

۵. سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی

۶. مهماندار بهنام رضایی نیارکی

یم‌های اورژانس به محل حادثه سقوط هواپیما نرسیداند

مسئول تیم اورژانس اعزامی به محل حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج گفت: هنوز تیم‌های اورژانس به محل حادثه برخورد هواپیما با کوه دنا نرسیده است.

جلال پورانفرد با بیان اینکه پنج واحد واحد امدادی از استان کهگیلویه و بویر احمر به محل حادثه اعزام شده است، افزود: با توجه به فاصله ۱۴۰ کیلومتری تا محل حادثه هنوز نیروهای امدادی به محل سقوط هواپیما نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد هنوز ۶۰ کیلومتر تا محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا در محل حادثه؛ در حال حاضر در محورهای متنهی به محل سقوط هواپیما با بارش شدید باران و ترافیک سنگین مواجه است.

اعزام امدادگران از شهرستان های معین سمیرم

دبیر ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرضا گفت: امدادگران و خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر و دو دستگاه آمبولانس اورژانس از شهرضا برای امداد رسانی به حادثه دیدگان واقعه سقوط هواپیما در سمیرم، به این شهرستان اعزام شدند.

احمد تقوی تصریح کرد: شهرضا، معین شهرستان سمیرم است، به همین دلیل در زمان وقوع حوادثی از این نوع، تیم‌های امداد و نجات از آن به شهرستان‌ محل حادثه، اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرضا گفت: بعد از اعلام خبر این حادثه، دو دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان و چهار دستگاه خودروی امدادی به همراه نجات‌گران جمعیت هلال احمر شهرضا، به محل حادثه اعزام شدند.

بررسی جزئیات حادثه سقوط در کمیته بحران کشوری

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در ارتباط تلفنی با شبکه خبر، اظهار کرد: پرواز تهران- یاسوج در ساعت ۸:۵۰ دقیقه فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک می کند که چندی بعد از صفحه رادار کنترل فضایی کشور حذف می شود.

وی با تاکید بر اینکه هواپیمای سقوط کرده دارای نقص فنی نبود، افزود: جلسه کمیته سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده و جزییات آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: این هواپیما در نزدیکی سمیرم سقوط کرده اما جزییات این حادثه در جلسه کمیته بحران کشوری که تشکیل شده در حال بررسی است.

همه مسافران جان باخته اند

 سید محمدتقی طباطبایی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر اظهار کرد: در این پرواز ۶۰ مسافر و ۶ خدمه شامل دو خلبان و کمک خلبان، دو مهماندار و دو نیروی امنیت پرواز حضور داشتند.  

وی تاکید کرد: این هواپیما ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح امروز یکشنبه- ۲۹ بهمن ماه- در ۱۴ مایلی یاسوج، به کوه دنا برخورد کرد که متاسفانه تمام سرنشینان این پرواز جان باختند.

رییس روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان افزود: این هواپیما از نوع  ATR به شماره پرواز ۳۷۰۴ بوده است.

یگان های امدادی در حال آماده باش هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان محل سقوط احتمالی هواپیمای تهران - یاسوج منطقه "بیده" سمیرم اعلام شده است، تصریح کرد: برای این منظور یک فروند هلی کوپتر امدادی به محل حادثه اعزام شده است.

محسن مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در سمیرم اظهار کرد: حدود ربع ساعت گذشته این خبر به هلال احمر اطلاع رسانی شده و اقدامات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محل سقوط احتمالی منطقه "بیده" سمیرم اعلام شده است، تصریح کرد: برای این منظور یک فروند هلی کوپتر امدادی به محل حادثه اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر یگان‌های امدادی هلال احمر از شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، اصفهان، مبارکه و سمیرم در حالت آماده باش برای اعزام به منطقه حادثه قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر نیز تیم‌های امداد کوهستان به منطقه اعزام شده است.

هواپیما ساعت ۸:۵۱ از رادار خارج شده است

محمد حسین نصرتی، فرماندار سمیرم با تایید این خبر به خبرنگار ایمنا گفت: این هواپیما در حدود ساعت ۸ صبح از مدار خارج شده و بر اساس گزارشات موجود در سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود: هم اکنون نیروهای امدادی به محل سقوط این هواپیما اعزام شده اند.

سقوط هواپیما ۲۰ دقیقه پس از پرواز

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرده این هواپیما ۲۰ دقیقه پس از پرواز از رادار محو شده است.

وی تاکید کرده با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و تا کنون یک فروند باگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است.

هواپیمایی آسمان خبر سقوط این هواپیما را تایید کرد

طباطبایی، مدیرکل روابط عمومی آسمان در خصوص آخرین اخبار سقوط هواپیمای ATR گفت: فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تیم فرودگاهی در تهران و استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیر موضوع است، بسیج نیروها انجام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا احتمال سقوط این هواپیما وجود دارد؟» موضوع را تأیید کرد و گفت: هر احتمالی وجود دارد و هواپیمایی آسمان کماکان پیگیری موضوع است.

کد خبر 337630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.