تشییع پیکر شهید "میلاد آروی" بر دوش مردم شهر

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید "میلاد آروی" از شهدای سانچی، امروز _یکشنبه ۲۹ بهمن ماه_ در شاهین شهر اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مراسم با عنوان "قهرمان سانچی خادم الحسین"، با حضور جمع کثیری از مردم، فرماندار، امام جمعه، شهردار و اعضای خانواده این شهید از مقابل ورودی بازار خرازی شاهین شهر به سمت مصلی در حال برگزاری است.

پدر شهید میلاد آروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: غیر از شرمندگی چیزی ندارم بگویم، فکر نمی کردم مردم تا این حد به استقبال از پیکر فرزندم بپردازند و از این بابت از همه مردم تشکر می کنم.

مسعود آروی در خصوص طولانی شدن انتقال پیکر فرزندش به ایران، اظهار کرد: لازم بود تا مقدمات انتقال این پیکرها به کشور فراهم شود و این مسئله نیازمند زمانی طولانی بود. کشور ما قوانینی در این زمینه داشت و دولت چین هم قوانین خاص خودشان را داشت، به همین دلیل جریان انتقال پیکرها با زمانی طولانی مواجه شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام اصغر قائمی از اساتید حوزه علمیه قم به ایراد سخنانی در خصوص جایگاه رفیع شهادت نزد خداوند پرداخت و گفت: اگرچه تحمل داغ عزیزان بسیار سخت است، ولی اگر پدر و مادر و همسر و دیگر نزدیکان شهید آروی بدانند که این عزیز نزد خدا چه جایگاهی دارد، بسیار خوشحال خواهند بود.

وی ادامه داد: شهید مطهری در کتاب "شهید و شهادت" به نقل ماجرایی از سال دوم هجرت می پردازد و می گوید پدر و پسری خواستار رفتن به جنگ بدر بودند، خدمت پیامبر آمدند و ایشان قرعه زدند، پدر در مدینه ماند و پسر به جنگ بدر رفت و در آنجا به شهادت رسید. وقتی خبر شهادت پسر به پدر رسید  شبانه روز گریه می کرد. شبی فرزندش را در عالم رویا دید که چه جایگاه و مقامی دارد. فردای آن روز خدمت پیامبر آمد و گفت تا دیشب برای فرزندم گریه می کردم، اما از امروز برای خودم گریه می کنم که از چه مقامی جا ماندم.

وی تاکید کرد: خانواده شهید آروی بدانند عزیزانی که در راه اعتلای قدرت وطن به این سختی ها تن داده و جان به جان آفرین تسلیم کردند نزد خدا مقامی متعالی دارند. آنها شهید نامیده می شوند و طبق فرموده قرآن زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

حجت الاسلام ملکیان، امام جمعه شاهین شهر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این ضایعه بزرگ را به خانواده شهید میلاد آروی تسلیت می گویم. همانطور که کسی در مرزهای کشور با دشمن مبارزه می کند و دیگری برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) می جنگد، یک نفر هم در راه رونق اقتصادی ایران به شهادت می رسد. بدون تردید همه این شهدا در نزد خدا محبوب هستند و اجر فراوانی خواهند برد.

همچنین علیرضا بصیری، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه به خبرنگار ایمنا گفت: عزیزانی هستند که برای دفاع از کشور و مرزهای آن و در جهت تولید و پیشرفت اقتصادی کشور جان خود را در طبق اخلاص قرار می دهند. مقام و ارزش این عزیزان از کسانی که از مرزهای کشور دفاع می کنند و جان خود را در این راه از دست می دهند، کمتر نیست.

پیکر میلاد آروی پس از اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام ملکیان، امام جمعه شاهین شهر برای خاکسپاری راهی گلستان شهدای بهشت معصومه شد.

به گزارش ایمنا؛ نفتکش سانچی با ۱۳۶ هزار تُن میعانات نفتی ۱۶ دی ماه با یک کشتی فله بر هنگ کنگی برخورد کرد که بر اثر این برخورد، نفتکش سانچی دچار حریق و انفجار شد و ۳۲ دریانورد آن که ۳۰ نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند، مفقود شدند.

بعد از پیگیری ها و جستجوی مفقودشدگان، پیکر سه دریانورد ایرانی پیدا شد که بر اساس بررسی ها و آزمایش «دی ان ای» پیکرها و خانواده آنان، ایرانی بودن پیکرها محرز شد و در نهایت پیکر این سه دریانورد سانچی چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه به کشورمان منتقل شد.

کد خبر 337622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.