طرح منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری اصفهان تصویب شد

طرح منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری اصفهان با ۱۱ رأی موافق و دو رأی مخالف اعضای شورای اسلامی شهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح پیشنهادی ۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر عدم به کارگیری مجدد بازنشستگان در شهرداری و سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

پورمحمد شریعتی نیا، مخبر کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورا اظهار کرد: مفاد ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شهرداری در سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان در کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورا بررسی شد.

وی افزود: برای تصدی پست‌های مصوب سازمانی شاغلان حائز شرایط قانونی در اولویت هستند و اگر این افراد وجود نداشتند در موارد ضروری از بازنشستگان حائز شرایط قانونی با توجه به تبصره دوم ماده واحده قانون منع به کارگیری بازنشستگان مصوب مجلس شورای اسلامی استفاده می‌شود.

مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: کمیسیون تلفیق شورا بر اجرای ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شهرداری در سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان به عنوان عضو هیئت مدیره، عضو شورای سازمان، مدیرعامل، کارمند و نظایر آن و بر اجرای به موقع بازنشستگان براساس موازین قانونی تاکید دارد.

وی ادامه داد: شهرداری و سازمان‌های وابسته تسهیلات و مشوق‌های پیش از موعد را برای بازنشستگی پیش از موعد مدنظر قراردهند که پس از ۱۵ روز لازم الاجرا خواهد بود.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ۴۵ نفر در مجموعه شهرداری فعال هستند که تا پایان سال همراه این مجموعه خواهد بود، اما متأسفانه برخی از شرکت‌ها به حیات خلوت شهرداری تبدیل شده و برخی افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند، در آن مکان‌ها فعالیت می‌کنند.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این جلسه اظهار کرد: از این طرح استقبال می‌کنیم، اما شرکت‌های وابسته به شهرداری دو دسته هستند که در دسته اول سهام اکثریت داشته و در دسته‌ای دیگر سهام بالایی نداریم و در مورد این دسته نمی‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش ایمنا، طرح منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری اصفهان با ۱۱ رأی موافق و دو رأی مخالف اعضای شورای اسلامی شهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

کد خبر 337617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.