خشکی تالاب گاوخونی ریزدگردهای سمی و نمکی را به همراه دارد

مبارکه- نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: خشک شدن تالاب گاوخونی، باعث تبدیل زمین‌های کشاورزی اطراف آن به محل ریزگردهای سمی و نمکی می‌شود، زیرا رسوب کارخانه‌های صنعتی نیز در آن وجود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای اظهار کرد: به دلیل سیاست‌های اشتباه قبلی استان اصفهان از زاینده رود محروم شد و فقر کاری شدیدی در بین کشاورزان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه خشک شدن زاینده رود، باعث خشک شدن تالاب گاوخونی نیز شده، ادامه داد: این تالاب عامل تغذیه سفره‌های زیرزمینی بوده و خالی شدن آن باعث فرونشست گسترده زمین شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تالاب گاوخونی و زمین‌های کشاورزی تبدیل به محل ریزگردهای سمی و نمکی می‌شود، زیرا رسوب کارخانه‌های صنعتی نیز در آن وجود دارد، تصریح کرد: انتظار داریم آب مورد نظر کشاورزان از تونل سوم کوهرنگ هرچه سریع‌تر تأمین شود.

سعیدی با بیان اینکه کشاورزان را باید گنجینه خدا بر روی زمین بدانیم چرا که دسترنج آنها را استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت نیرو این موضوع را مدیریت کند و احیای زاینده رود را انجام دهد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بحث شب عید و دغدغه میوه شب عید برای مردم وجود دارد، امیدواریم هیئت رییسه از وزیران جهاد کشاورزی، صنعت و وزیر اقتصاد برای ارایه گزارش دعوت کند.

کد خبر 337612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.