رفراندوم نباید به تابو تبدیل شود

لنجان-نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما باید به توصیه‌های ائمه (ع) در مباحث اجتماعی، سیاسی و اخلاقی توجه داشته باشیم و جامعه را بر اساس مبانی ارزش دینی تقویت کنیم

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام احمد سالک در جمع مردم زرین‌شهر با اشاره به شهادت مردم بی‌گناه و مبارزان انقلابی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلابی برپا شد و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن پیروزی نهایی نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت که در دنیا بی‌نظیر بود، امروز ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و امام خمینی(ره) فرمودند: «آمریکا و دشمنان اسلام، از اسلام سیر شده‌اند و آنان درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی‌کشند.»

وی افزود:  ۲۲ بهمن سال جاری، ملت ایران با انطباق بر محتوای اسلام سیلی محکم دیگری به استکبار زدند، اما چه باید کرد که افرادی رفراندومی دیگر را مطرح می کنند که سبب می شود دشمن از این موضوع استفاده کند.

سالک عنوان کرد: امروز ما باید به توصیه‌های ائمه (ع) در مباحث اجتماعی، سیاسی و اخلاقی توجه داشته باشیم و جامعه را بر اساس مبانی ارزش دینی تقویت کنیم و باید گفت تقویت جامعه بر اساس مبانی ارزشی رسالت بزرگ بر دوش مدافعان انقلاب است.

وی با اشاره به سبک زندگی حضرت صدّیقه کبری، فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: در حدیث قدسی آمده است، اگر علی(ع) نبود برای فاطمه(س) همتایی وجود نداشت، چراکه سابقه امیرالمونین علی(ع) مولد کعبه بودن است و امروز در طول ۱۴ قرن گذشته میلیون‌ها انسان حول خانه خدا طواف کرده، به معنای آن‌ که حول  محور توحید عمل می‌کنند.

وی حضرت علی(ع) را محور توحید دانست و افزود: حضرت امیرالمونین علی(ع) محور حاکمیت دینی بوده و این امام همام از سن ۱۰ سالگی پا به رکاب پیامبر اکرم(ص) بود و همواره همراه ایشان بود و از فدای جان خود برای پیامبر(ص) هراسی نداشت و بعد از رحلت حضرت رسول این امام همام محور حاکمیت دینی را در دست گرفتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جامعه ما محور دین اسلام و محور دین ولایت است، تصریح کرد: باید توجه داشت که امروز ولایت فقیه است، که نقش رهبری جامعه اسلامی را بر عهده دارد و انسان را در جهت صراط توحید هدایت می‌کند و آنها را از درگیر شده در جریانات فکری انحرافی برحذر می‌دارد.

وی ادامه داد: خلقت نورانی حضرت زهرا (س) نیز داستان غار حرا، مناجات‌های پیامبر و اتفاق عظیم ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه کبری(س) را در دل خود دارد و جایگاه و مقامات دختر مکرّم پیامبر اعظم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) نزد پروردگار از نزول آیه تطهیر، آیه مباهله و سوره الکوثر  به دست می‌آید.

سالک اضافه کرد: بدون شک ازدواج بهترین مردان جهان با سیّده زنان عالم دختر پیامبر بزرگ اسلام از هر نظر، الگویی است، برای همه قرون و اعصار و امروز خانواده‌ها برای جلوگیری از گرفتاری‌های مختلف همچون طلاق و ...باید بر روی اصل و نسب خانواده‌هایی که فرزندان شما قصد ازدواج با فرزندان آنها را دارند تحقیق و مطالعه کنند تا در آینده فرزندان آنها گرفتار عشق کاذب، چشم و هم چشمی و ... نشوند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت تمام مراحل خواستگاری، مراسم زفاف و تربیت فرزندان همه زیر نظر پیامبر اکرم (ص) و به دستور و فرمان ایشان صورت گرفت، بنابراین، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت صدّیقه کبری، فاطمه زهرا(س)  به تمام معنی اسلامی بود، و تمامی ارزش‌های والای اسلام در آن تجلّی داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مادری حضرت زهرا(س) نسبت به پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) نزدیک به سه سال در شعب ابی طالب در محاصره سنگین اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مشرکان و کفار بودند و انواع سختی‌ها و مشکلات و دشواری‌ها را با اخلاص تحمل کردند.

وی افزود: اگر امروز آمریکای جنایت کار در طول ۴۰ سال گذشته کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در محاصره تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و ... قرار داده این مسئله سابقه تاریخی داشته و مشرکان زمان پیامبر اکرم(ص) نیز چنین توطئه‌ای را طراحی کردند و امروز دنیای استکباری انسان‌ها و جامعه فعال انقلابی را تحریم می‌کند.

سالک گفت: در شعب ابی طالب حضرت خدیجه کبری(س) فوت می‌کنند و این بانوی ثروتمند زمان فوت خود به فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند نزد پیامبر اکرم(ص) برو و به ایشان بگو من کفنی برای دفن شدن ندارم و عبای خود را برای کفن من بیاور و این مسئله به معنای آن است، که حضرت خدیجه کبری(س) تمام ثروت خود را در راه گسترش فرهنگ ناب اسلام فدا کرده بودند.

وی تصریح کرد: پس از فوت خدیجه کبری(س)، حضرت فاطمه(س) همواره در کنار پدر بزرگوار خود بودند و بر همین اساس لقب ام ابیها به ایشان دادند و این مقامی بس بزرگ و رفیع است و جایگاه این حضرت جایگاه بسیار عظیمی است و در حقیقت اداره کننده درون تشکیلاتی زندگی پیامبر(ص) بر عهده این دختر جوان قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در طول ۴۰ سال گذشته از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی عقبه‌های سنگینی را پشت سرگذاشته‌ایم، اما زمانی که انسان به زندگی ائمه اطهار(ع) توجه می‌کند در می‌یابد ائمه(ع) به چه میزان سختی برای بقاء دین اسلام کشیده‌اند و ما هنوز آن سختی‌ها را به معنای کلمه ندیده‌ایم.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا(س) پس از هجرت پیامبر اکرم(ص) به مدینه، به همراه چند تن از بانوان مسلمان، سختی‌های زیادی را نیز تحمل کردند و در محله ی «قبا» به پدر ملحق شدند و در جنگ‌های بَدر، اُحد، أحزاب، خیبر، تبوک، فتح مکّه و... همانند سایر بانوان مسلمان در کنار پیامبر(ص) حضور داشتند و نقش و وظیفه انسانی-اسلامی را به جنگ جویان مسلمان و درمان آن‌ها را ایفاء کردند.

سالک گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بانوان ما با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س) در پشت جبهه‌ها حضور یافتند و در نقش پرستار به ایفای نقش پرداختند.

کد خبر 337599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.