اجرای طرح"نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری" از سال 97

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه حمل و نقل یکی از محورهای توسعه و زیربنای اقتصاد هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: درصدد هستیم برنامه دولت در راستای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی کشور در سال آینده اجرایی شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سیدمحمد علی افشانی در نشست مجمع اتحادیه سازمان‌های اتوبوسرانی‌های شهری کشور اظهار کرد: زیربنای اقتصاد هر جامعه‌ای مبتنی بر سه محور آب، حمل و نقل و انرژی استوار است و از این منظر هیچ کشوری به توسعه دست نمی‌یابد مگر اینکه به این سه حوزه توجه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای حمل و نقل عمومی ایجاد رفاه برای مردم است، افزود: توجه به حمل و نقل به‌ویژه حمل و نقل عمومی، یعنی توجه به توسعه اقتصادی و در نهایت توسعه کل کشور که موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به رواج مفهوم شهر زیست پذیر در فرهنگ مدیریت شهری ادامه داد: واژه و مفهوم شهر "زیست پذیر" به شرایط و محیط زندگی اشاره می‌کند که تمامی عناصر لازم جهت یک زندگی سالم در محیط جغرافیایی مشخص مهیا باشد، از این رو باید به اتفاق یکدیگر یک برنامه مشخص برای آینده متناسب با توان و نیروی اجرایی خود ایجاد کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه حمل و نقل مناسب یکی از الزامات داشتن هوای سالم است، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های که رییس جمهور برای اجرای آن تاکید دارند، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در سال آینده است که درصدد هستیم این مهم اجرایی شود.

افشانی خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور آمادگی دارد تا مواردی را که سازمان‌های اتوبوسرانی شهری کشور به‌عنوان پیشنهاد یا راهکار مدنظر دارد را در جهت بهبود حمل و نقل درون شهری بررسی و اجرایی کند.

کد خبر 337571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.