پیام شهیدان استمرار راه آن‌ها و اطاعت از رهبری است

مراسم استقبال از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم صبح امروز _شنبه ۲۸ بهمن ماه _ در محل باغ موزه دفاع مقدس اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مراسم سید محمدصادق ابطحی، نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه با اشاره به آیه "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ(۱۶۹): ای پیامبر هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند"، گفت: خداوند در آیات قرآن تجلیل‌های گوناگونی به صورت سربسته از شهدا دارد؛ در جایی از قرآن در مورد شهدا می‌فرماید "و لا تقولوا لمن یُقتل فی سبیل الله أموت بل أحیاء و لکن لاتشعرون" و در جای دیگر می‌فرماید " عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ".

وی افزود: در رابطه با آیه دوم که از سوره آل عمران است روایتی مبنی بر "خداوند به ارواح شهدای احد خطاب کرد چه آرزویی دارید؟ گفتند خداوندا آرزوی ما این است که بار دیگر به دنیا برگردیم و در راه خدا به شهادت برسیم؛ خداوند فرمود راه بازگشتی به دنیا نیست؛ گفتند پس خدایا سلام ما را به پیغمبر (ص) برسان و وضع ما را برای خانواده‌هایمان بگو؛ که این آیه نازل شد "أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ ".

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: پیام این شهدا این است که ما وظیفه خود را انجام دادیم؛ وظیفه ما دفاع از اسلام، نظام اسلامی، اطاعت از امام و حفط امنیت کشور بود؛ شهدایی که بیش از سی سال بدن‌های مطهرشان در مناطق عملیاتی مانده که امروز به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا این شهدا را به کشور برمی‌گردانند و تشییع این استخوان‌ها چه معنایی دارد، تشریح کرد: پاسخ این است که شهدا گل‌هایی هستند که هر جا حاضر شوند فضای آن منطقه را معطر می‌کنند؛ امروزه برخی در تلاش‌اند یاد، نام و راه شهادت و شهیدان را به فراموشی بسپارند، اما احیای نام شهدا و تجلیل از آنها وظیفه‌ای بزرگ است.

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه با بیان اینکه پیام شهیدان این است که ما در اطاعت از فرمان امام(ره) تا پای جان ایستادیم؛ گفت: امروز دشمنان با همه وجود به میدان آمده‌اند، به تعبیر امام علی(ع) "شیطان سواره نظام و پیاده نظامش را به جنگ نظام اسلامی آورده است" و هر روز با دسیسه‌ای تلاش دارد که امنیت، ارزش‌های این کشور و آنچه را که جوانان نزدیک به چهار دهه پای آن مجاهدت و فداکاری کرده‌اند از این جامعه بگیرد، وظیفه ما این است که با اطاعت از مقام ولایت این راه را استمرار بخشیم.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مردم سختی‌ها را به جان می‌خرند، اما فساد را نمی‌توانند بپذیرند؛ بیان کرد: مردم از فساد موجود در مجموعه‌های اداری ناراحت هستند و از مسئولان گلایه دارند، اگر در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه شرکت می‌کنند، حضور آنها را نه به پای مسئولان، بلکه به پای نظام بگذارید، چراکه مردم برای دفاع از نظام و کشورشان و راه و رسم امام(ره) و شهیدانشان حضور پیدا کردند، اما در عین حال از مسئولان گله‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز پیام شهیدان، استمرار راه آنها، اطاعت از رهبری و پی گیری معیارهایی است که به عنوان مسیر هدایت و سعادت بیان می‌کنند، درخواست و پیگیری مطالبات رهبری از مسئولان تکلیف بزرگی است که امروز بر دوش همه ما گذاشته شده است.

کد خبر 337565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.