فاطمه هاشمی: پدرم تأکید داشتند زنان باید حقشان را بگیرند

دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: پدرم تنها مسئولی بودند که هر جا می‌رفتند، تأکید داشتند همسرشان همراه ایشان باشد، من و خواهرم را نیز تشویق می‌کردند که در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنیم.

فاطمه هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد دیدگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی در خصوص حضور زنان در جامعه و اشتغال آن‌ها، اظهار کرد: اگر به سخنرانی‌های ایشان دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که معتقد بودند زنان توان فعالیت دارند و باید مانند مردان در صحنه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و اعضای خانواده خود را به این امر تشویق می‌کردند.

وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی تنها مسئولی بودند که هر جا می‌رفتند، تأکید داشتند همسرشان همراه ایشان باشد، افزود: ایشان من و خواهرم را نیز تشویق می‌کردند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنیم.

دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ایشان در زمان قبل از انقلاب که ما به مدرسه می‌رفتیم، تأکید داشتند که درس بخوانیم و به دانشگاه برویم و در کنار تحصیلات کلاسیک، مطالعه نیز داشته باشیم و وقتی در زمینه‌ای آگاهی پیدا کردیم، بهتر است از اطلاعات خود استفاده و همدوش مردم در اجتماع فعالیت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه‌اش در مورد جامعه زنان ایران چیست؟ گفت: زنان باید در نخستین گام توانمند شوند، زنی در اجتماع موفق است که توانمندی‌های لازم در زمینه شغلی خود را کسب کند.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: ممکن است موانعی از طرف مردان وجود داشته باشد و برخی اجازه ندهند زنان در پست‌هایی که مناسب آن‌ها و حقشان است، فعالیت کنند، اما پدرم همیشه تأکید داشتند خود زنان باید کم کم راه خود را باز، توانمندی‌های مورد نیاز را کسب و حقشان را بگیرند.

کد خبر 337550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.