راهیابی "کدو قلقله‌زن" به جشنواره تئاتر منطقه‌ای کودک و نوجوان

نمایش "کدو قلقله زن" به نویسندگی و کارگردانی امید اجاقی به عنوان تنها نمایندۀ اصفهان در دهمین جشنوارۀ تئاتر منطقه ای کودک و نوجوان خوزستان حضور دارد.

کارگردان این نمایش ضمن اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دهمین جشنوارۀ تئاتر منطقه ای کودک و نوجوان خوزستان، در شهر دزفول برگزار می شود و از بین ۵۱ اثر رسیده به دبیرخانۀ این جشنواره تعداد هشت اثر موفق به راهیابی شدند که "کدو قلقله زن" نیز یکی از آن هاست.

امید اجاقی تصریح کرد: این نمایش توسط گروه هنری "بازی، بازی نمایش" با هدف احیای هویت ایرانی تولید شده و در سالن های مختلف شهر اصفهان نیز اجرا شده است. اساس کدو قلقله زن یک متل قدیمی است و هر متل و قصه‌ای برگرفته از یک رویداد ریشه دار است. همین خاطرات، هویت مردم هر کشوری را می سازد و به همین دلیل از قدرت و قوت آموزشی بسیار بالایی برخوردار است. با احیای این هویت می‌توان فاصله ای را که بین نسل‌ها به وجود آمده است پُر و بین آن‌ها پیوندی عمیق و ناگسستنی ایجاد کرد.

وی افزود: "کدو قلقله زن" به عنوان تنها نمایندۀ اصفهان در این جشنواره حضور دارد و "یکی باید بخونه تا هیچکی خواب نمونه" از چهارمحال و بختیاری، "سنجاب ها و یوزپلنگ ایرانی" از اهواز، "قصه زمین" از ایذه، "دست ها بالا" از بهبهان، "شهر زنبورها" از خرمشهر، "از دست این زمینی ها" از دزفول و "نمکی و دیوالکی" از همدان، دیگر نمایش های راه یافته به این جشنواره است.

اجاقی خاطرنشان کرد: این جشنواره از ششم تا هشتم اسفندماه در شهر دزفول برگزار می شود و "کدو قلقله زن" _سه شنبه_ هشتم اسفند ماه رأس ساعت ۱۰ و ۱۱ و سی دقیقه دو اجرا در این شهر خواهد داشت.

کد خبر 337538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.