لنجان بوی جهاد و شهادت می‌گیرد

لنجان-رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س ) مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک و مطهر پنج شهید گمنام در مسکن مهر فولادشهر و صنایع زرین خودرو انجام خواهد گرفت.

مصطفی حبیب الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با بیان اینکه هر زمان شهیدی از خیل شهدای هشت سال دفاع مقدس تشییع می‌شود، برای مدتی فضای کشور معطر به نام شهیدان می‌شود، اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت فقیه خود راه بصیرت را پیمودند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند بر همین اساس باید گفت شهدا افرادی هستند که خداوند متعال جایگاه عظیمی را برای آنان درنظر گرفته است.

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس از اجر و پاداش فراوانی برخوردار هستند، بر همین اساس آنها شافعان قیامت بوده و در حال حاضر زنده هستند و نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی مادران بسیاری چشم به راهی بازگشت فرزندان خود از جبهه‌های حق علیه باطل بودند و این انتظار برخی بسیاری از آنان سال‌ها بطول انجامید و این فرشتگان زمینی سال‌هاست منتظر بازگشت فرزندان خود هستند.

وی ادامه داد: امروز یکی از شهدای مفقودالاثر یعنی حمزه نعمتی چرمهینی، که در ۲۳ تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در شرق بصره مفقود شده بود پس از ۳۵ سال با انجام آزمایش DNA این شهید والامقام شناسایی شده و این مسئله به اطلاع همسر و فرزند این شهید رسانده شد.

حبیب الهی اضافه کرد: پیکر این شهید والا مقام روز شنبه به شهرستان لنجان منتقل خواهد شد و پس از تعیین مکان دفن شهید حمزه نعمتی چرمهینی به واسطه خانواده وی برگزاری مراسم تشییع و تدفین این شهید والا مقام به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه حضور شهدای گمنام برکات مختلفی برای شهرستان لنجان به همراه خواهد داشت، گفت: حضور شهدای گمنام از خواسته‌های دیرینه مردم مسکن مهر فولادشهر بود و با توجه به درخواست مکرر و فراوان مردم و پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان شهرستان لنجان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) شهرستان لنجان افتخار دارد پذیرای پنج شهید گمنام باشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان عنوان کرد: روز دوشنبه شهیدی گمنام ۲۸ ساله که در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود در صنایع زرین خودرو تشییع به خاک سپرده خواهند شد و در روز سه شنبه چهار شهید گمنام در مسکن مهر فولادشهر تشییع و تدفین خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این چهار شهید والا مقام ۲۳ ساله بوده و در عملیات رمضان به شهادت رسیده است و یک شهید دیگر ۲۱ ساله بوده و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نایل آمده است، شهید دیگر ۱۸ سال دارد و در عملیات رمضان به شهادت رسیده و شهید دیگر ۲۲ ساله است و در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.

کد خبر 337507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.