مقابله با رباخواری نیازمند تقویت فرهنگ قرض الحسنه است

امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: مقابله با رباخواری بانکی و غیربانکی نیازمند تقویت فرهنگ قرض الحسنه توسط مردم در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام  حسین رشیدیان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تیران با اشاره به معضل رباخواری در جامعه اظهار کرد: رباخواری از معاملات غلط اقتصادی و مایه بدبختی جامعه و تخریب زندگی دنیا و آخرت مردم می شود.

وی افزود: کسب مال حرام زندگی دنیا و آخرت انسان را خراب و آرامش و سلامت زندگی و همچنین آبروی افراد را تهدید می کند که یکی از این کارهای کسب مال حرام رباخواری است که برخی از بانک ها نیز به دلیل بی توجهی به قوانین شرعی تسهیلات و وام های آن ها ربا می شود.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به فعالیت قرض الحسنه و صندوق های همیاری در کشور، تصریح کرد: مقابله با رباخواری بانکی و غیربانکی نیازمند تقویت فرهنگ قرض الحسنه توسط مردم در جامعه است که در شهرستان تیران و کرون به همت علمای بزرگ دینی و معتمدین از جمله آیت الله امامی صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده و به رفع مشکلات مردم کمک کرده است.

وی با بیان اینکه بعضی از مردم به دلیل رباخواری گرفتار مشکلات اقتصادی می شوند، تصریح کرد: همکاری مردم در ارائه اسناد و مدارک لازم به مقامات قضایی وو امنیتی برای مقابله با افراد رباخوار، اختلاس گران و مفاسد اقتصادی یک ضرورت است که در صورت همکاری مانع از فعالیت چنین افرادی خواهد شد.

حجت الاسلام رشیدیان همچنین به لزوم ساماندهی پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه های مسکن مهر نیازمند فعالیت بیشتر و افزایش سرعت در فعالیت ها برای تکمیل مسکن و تحویل به متقاضیان است تا اینکه زودتر مالکان خانه دار شوند.

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور امسال مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن منجر به ثبت یک حماسه متفاوت با سایر راهپیمایی ها و پاسخی کوبنده به دشمنان در پی توطئه های فراوان آن ها شد و علی رغم اغتشاشات دی ماه و فعالیت های دیگر منافقان داخلی و دشمنان خارجی اما مردم عشق و دوستی خود به نظام و دین اسلام را با حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون ادامه داد: این حضور حماسی مردم مدیران را بر خدمت بیشتر و تلاش برای تامین نیازهای جامعه و رفع دغدغه های مردمی از جمله اشتغال توصیه و تاکید کرد و همه مدیران و مسئولان در بخش های مختلف به سبب این حضور حماسی باید خود را وام دار این مردم بدانند و به آن ها همواره خدمت کنند.

وی با اشاره به سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: این اتفاق ناشی از پیشرفت و اعتلای کشورهای اسلامی و اقتدار و استقلال آن ها در برابر دشمنان است و بزودی خبر نابودی اسراییل در دنیا پیچیده می شود و زمینه ها برای فرج امام زمان(عج) فراهم می شود.

کد خبر 337497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.