رفتارهای خطرناک موتورسواران ترافیک ایمن را تهدید می کند

تیران-جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رفتارهای خطرناک موتورسواران در استان اصفهان ترافیک ایمن را در مسیرهای درون شهری و بیرون شهری تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سرهنگ حسین حسین زاده، در همایش یاوران راه ایمن شهرستان از وجود و تردد بیش از یک میلیون موتورسیکلت در استان اصفهان خبرداد و اظهار کرد: حجم بالای موتورسیکلت و رفتارهای خطرناک برخی از این موتور سواران عامل افزایش تلفات جاده ای در این استان شده است.

وی افزود: سالیانه ۵۰ درصد از کل جمعیت فوت شدگان تصادفات استان اصفهان را موتورسواران داشته اند که وضعیت خطرناک و هشدار دهنده درباره رانندگی این دسته از رانندگان است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به حجم تصادفات موتور سواران تصریح کرد: رفتارهای خطرناک موتورسواران در استان اصفهان مثل حرکات نمایشی، عبور از عرض بزرگراه، عدم استفاده از کلاه ایمنی و رانندگی بدون گواهینامه ترافیک ایمن را در مسیرهای درون شهری و بیرون شهری تهدید می کند که نیازمند همکاری این دسته از افراد برای کاهش تصادفات هستیم.

وی با بیان اینکه رانندگی بدون گواهینامه از چالش های حوزه ترافیک است، اذعان کرد: رانندگی موتورسیکلت توسط نوجوانان و جوانان فاقد گواهینامه معضلی برای استان است که این افراد به دلیل نداشتن گواهینامه مشکلاتی را برای خود و دیگران ایجاد می کنند.

سرهنگ حسین زاده افزود: اجرای طرح ساماندهی موتورسواران به منظور افزایش ایمنی و کاهش تصادفات ترافیکی است و پلیس در اجرای این طرح به دنبال ایجاد مشکل برای مردم نیست و توقیف موتور سواران متخلف افزایش ایمنی راه ها و کاهش تصادفات را به همراه دارد.

وی به عدم برنامه ریزی در زندگی شخصی نیز اشاره کرد و گفت: نبود برنامه ریزی در زندگی و فعالیت های شخصی منجر به شتاب زدگی و عجله در رانندگی می شود که این موضوع از عوامل مهم در تصادفات است که باید برنامه ریزی در زندگی را تقویت و مانع از جبران زمان از دست رفته به واسطه سرعت شویم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان همکاری مردم در کاهش تصادفات را خواستار شد و تصریح کرد: همبستگی اجتماعی در کاهش تصادفات و افزایش سلامت سفرها موثر است و پلیس، راهداری و حمل و نقل، اورژانس، هلال احمر و دستگاه های اداری تمام توان خود را برای ایمنی راه ها بکار گرفته اند، اما نقش مردم تاثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد.

کد خبر 337482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.