کاهش ۲۵ درصدی تصادفات در استان اصفهان

تیران-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مهدی خضری در همایش یاوران راه ایمن شهرستان تیران و کرون گفت: تا پایان آذرماه امسال ۷۸۱ نفر در تصادفات استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند که این میزان تلفات در مقایسه با زمان مشابه سال قبل کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از هزار نفر در تصادفات این استان جان خود را از دست داده اند که تلاش مسئولان مربوط در این حوزه از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، نیروی انتظامی و اورژانس بر کاهش تصادفات تا پایان سال جاری در مقایسه با سال قبل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: نقطه مطلوب و مورد هدف راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان عدم وقوع تصادفات فوتی و کاهش تصادفات جرحی و خسارتی است که برای دست یابی به این نقطه هدف نیازمند مشارکت سازمان ها و نهادهای اداری و خدماتی و مشارکت مردمی است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردمی در کاهش تصادفات امری ضروری و موثر در این حوزه است، اظهارکرد: جمعیت طرفدار ایمنی راه ها یکی از تشکل های مهمی فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان در حوزه راه و کاهش تصادفات است که به صورت مردمی در راستای کاهش تصادفات و سوانج جاده ای فعالیت آموزشی و فرهنگی دارند.

خضری با اشاره به رویکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای در افزایش آگاهی عمومی برای کاهش تصادفات تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار دانش آموز مدارس حاشیه راه ها آموزش های مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی را فراگرفتند که امسال نیز این فعالیت ها با همکاری پلیس راه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: آموزش مردمی در مساجد یکی از برنامه های امسال برای کاهش تصادفات جاده ای است که با استفاده از ظرفیت مساجد محلات جلسات آموزشی ویژه مردم روستاهای حاشیه راه ها برگزار و آگاهی بخشی و فرهنگسازی انجام می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان یادآورشد: امسال دو هزار کلاه ایمنی برای موتورسواران تهیه شده و در بین راکبان این وسیله نقلیه به صورت رایگان توزیع می شود که یکی از اقدامات در راستای آموزش فرهنگ ترافیک و استفاده از کلاه ایمنی است.

وی عدم استفاده از کلاه ایمنی و کمربند ایمنی توسط راکبان و رانندگان وسایل نقلیه را عامل افزیش تلفات تصادفات جاده ای اعلام کرد و گفت:صدمه مغزی عامل مرگ و میر ۷۰ درصد از جان باختگان تصادفات در استان اصفهان بوده که اگر رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی استفاده می کردند صدمه به سر آن ها وارد نمی شد و جان نمی دادند.

خضری همکاری سازمان های اداری و مردم را برای کاهش تصادفات جاده ای در کشور خواستار شد و گفت: کاهش ۱۰ درصدی و کمتر و بشتر اقدامی ارزشمند است اما باید تلاش های همگانی برای کاهش کامل تصادفات جاده ای بکارگرفته شود.

کد خبر 337481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.