شناخت حقوق شهروندی کاهش تصادفات را به همراه دارد

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: آموزش و شناخت حقوق شهروندی در بین مردم کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه ها را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی در همایش یاوران راه ایمن به نگاه جامع برای کاهش تصادفات اشاره و اظهار کرد: برای کاهش تصادفات نیازمند نگاه و برنامه ریزی جامع و بهره گیری از مشارکت عمومی مردم و مسئولان است.

وی افزود: استفاده از سازمان های مردم نهاد و جلب مشارکت عمومی برای کاهش تصادفات یک ضرورت و اقدام موثر و به موقع است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باید این زمینه مشارکت را فراهم سازد تا اینکه با استفاده از ظرفیت های مردمی تلفات جاده ای را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه آشنایی با قوانین، فراگیری نحوره برقراری ارتباط با دیگران و شناخت حق و حقوق همدیگر در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است، تصریح کرد: آموزش و شناخت حقوق شهروندی در بین مردم کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: برخی از مردم نحوه برقراری ارتباط و یا نحوه برخورد با رفتارهای غلط هم نوعان خود را نمی دانند و به همین خاطر در برخورد با رفتار پرخطر دیگر رانندگان با دعوا و اقدام غلط رفتار می کنند و آرامش روانی خود و دیگران را از بین می برند.

رحمانی در بخشی از سخنان خود به وضعیت تصادفات جاده ای شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: خواب آلودگی و خستگی رانندگان از عوامل اصلی تصادفات در جاده های این شهرستان است که احداث مجتمع بین راهی در این منطقه ضروری است.

وی یادآورشد: جانمایی و پیش بینی احداث دو مجتمع بین راهی در این شهرستان صورت گرفته، اما شرایط سخت اداری و مشکلات و موانع در فرآیند اخذ مجوز مانع از احداث این دور مرکز شده که نیازمند همکاری و تسهیل شرایط برای چنین اقدامی است.

فرماندار تیران و کرون همچنین از عدم تخصیص اعتبار برای احداث هشت زیرگذر در جاده تیران به داران خبرداد و خاطرنشان کرد: برای کاهش تلفات جاده ای روستاییان ساکن روستاهای حاشیه راه ها نیاز به احداث این زیر گذرها می باشد که با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی احداث مسیرهای کندرو و اصلاح ورودی روستاها را از اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات در روستاهای حاشیه راه ها اعلام کرد.

کد خبر 337480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.