یک آتش‌نشان همیشه در حال مسابقه دادن است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: یک آتش‌نشان همیشه در حال مسابقه دادن است و امروز در آتش‌نشانی اصفهان، ورزش یک اصل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد بزرگزاد پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال‌آوران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: مربی ورزشی و جزء ۱۳ مربی آکادمی ملی المپیک هستم و اگر بخواهیم ورزش و زندگی ورزشی را تقسیم‌بندی کنیم، باید گفت که ورزشکاران دارای سه فصل هستند.

وی ادامه داد: بخش نخست مربوط به پیش از مسابقه است که اصولاً کارهای بدنسازی و آمادگی جسمانی صورت می‌گیرد و شرایط طوری برنامه‌ریزی می‌شود که ورزشکار به آمادگی جسمانی لازم برسد.

بزرگزاد افزود: وقتی ورزشکار به مرز ۸۰ درصد آمادگی برسد، وارد بخش دوم یعنی مسابقه می‌شود و بعد از آن هم به فصل بعد از مسابقات وارد می‌شود که همان استراحت و ریکاوری است، اما یک آتش‌نشان همیشه در شرایط حین مسابقه و در حال مسابقه دادن است.

وی اضافه کرد: در گذشته، هر کس وزن بیشتری داشت درجه بالاتری هم می‌گرفت، اما الان این‌طور نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: جالب است بدانید قبلاً آتش‌نشانان ظرف مدت دو دقیقه از ایستگاه خارج می‌شدند، ولی این زمان در حال حاضر به شش ثانیه رسیده است. این در حالی است که استاندارد این زمان دو دقیقه است.

بزرگزاد اظهار کرد: اگر امروز موسفیدان و پیشکسوتان آتش‌نشانی که سرشار از تجربه هستند را از نظر وضعیت بدنی ارزیابی کنید، می‌بینید که وضعیت بسیار مطلوبی دارند و مهمتر آن است که ورزشکاران دارای صافی و صداقت هستند و اگر یک ورزشکار، آتش‌نشان هم باشد، فردی است با صفا و با صداقت که برای نجات همنوع خود ایثار هم می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۷ سال پیش یک جزوه نوشتم و در آن جزوه به این نکته اشاره کردم که ورزش در آتش‌نشانی یک اصل است و ورزش با تجهیزات و ورزش بدون تجهیزات و چندین نوع تمرین برای آتش‌نشانان تعریف کردم و امروز در آتش‌نشانی اصفهان، ورزش یک اصل است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: از پیام رحمان ستایش، مربی محمدرضا صفدریان تشکر می‌کنم. این دو در آتش‌نشانی اصفهان رنسانس ایجاد کردند و توانستند به همه نیروهای آتش‌نشانی فرود و صعود را آموزش دهند. از تمام آتش‌نشانان که در واقع، آتش‌نشان ورزشکار هستند نیز تشکر می‌کنم.

کد خبر 337465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.