وظیفه داریم برای توسعه ورزش در بین بیماران تلاش کنیم

رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: دو موضوع پیوند عضو و پیشگیری از بیماری تالاسمی در ایران از طریق تریبون‌های نماز جمعه در بین مردم نهادینه شد و اگر امروز احساس می‌کنیم که تریبون‌های نماز جمعه اثرگذاری گذشته را ندارد، باید از ظرفیت سایر بخش‌ها مانند دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در اصفهان، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عباس یزدان پناه، رییس فقید هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان اصفهان اظهار کرد: فدراسیون بیاران خاص و پیوند اعضا در سال ۸۴ تشکیل شد و به خوبی پیش می‌رفت، اما در مقطعی دچار رکود شد که از سال ۹۳ و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دوباره فعالیت آن آغاز شد.

وی افزود: در سه سال گذشته فدراسیون نسبت به بودجه و امکاناتی که در اختیار دارد، فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است. پیش از تشکیل فدراسیون، بیماران اندکی به ورزش می‌پرداختند، اما هم اکنون حدود هشت هزار بیمار خاص و پیوند اعضا در ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت می‌کنند.

رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با بیان اینکه شروع کار فدراسیون با ورزش پیوند اعضا بود، تصریح کرد: در گذشته پزشکان با پرداختن بیماران خاص به ورزش موافقت نمی‌کردند، اما هم‌اکنون ۳۰ رشته در فدراسیون فعالیت می‌کند و امروز ورزش بیماران دیالیزی، پیوند اعضا، ام اس و ... نیز به فدراسیون اضافه شده است و در سال ۹۷ نیز رشته‌های دیگری اضافه خواهیم کرد.

هاشمی اضافه کرد: با اینکه تا کنون بیش از ۱۲ دوره مسابقات قهرمانی زنان و مردان را برگزار و در مسابقات جهانی شرکت کردیم، اما هدف اصلی فدراسیون ورزش همگانی است.

رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا اظهار کرد: با بیشتر فدراسیون‌ها تفاهم نامه داریم و می‌توانیم از ظرفیت و امکانات آن‌ها استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه هر استان موظف است برای روی آوردن بیماران خاص و پیوند اعضا به ورزش تبلیغ کند، افزود: دو موضوع پیوند عضو و پیشگیری از بیماری تالاسمی در ایران از طریق تریبون‌های نماز جمعه در بین مردم نهادینه شد و اگر امروز احساس می‌کنیم که تریبون‌های نماز جمعه اثرگذاری گذشته را ندارد، باید از ظرفیت سایر بخش‌ها مانند دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: حدود ۲۵ هزار بیمار پیوند اعضا و دیالیزی، ۲۰ هزار بیمار تالاسمی، بین ۶۰ تا ۷۰ هزار بیمار ام اس و بیش از پنج میلیون بیمار دیابتی داریم و وظیفه ما است که برای توسعه ورزش در بین این بیماران تلاش کنیم.

رییس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به ارتباط با فدراسیون جهانی گفت: پیشنهاد میزبانی از مسابقات آسیایی را به فدراسیون جهانی ارایه داده‌ایم و برنامه آن تدوین شده که پس از انجام اصلاحات لازم به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود.

کد خبر 337436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.