حداقل خواسته قهرمان جام جهانی یخنوردی

قهرمان اصفهانی جام جهانی یخنوردی ایتالیا گفت: حامیان مالی تنها در حد پرداخت هزینه اعزام به مسابقات به ما کمک می‌کنند، اما شرکت در مسابقاتی در سطح جهانی، نیاز به امکانات جهانی دارد.

محمدرضا صفدریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد قهرمانی در جام جهانی یخنوردی ایتالیا، اظهار کرد: مسابقات یخنوردی هر سال در پنج تا شش کشور دنیا برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم در دو گرایش سرعت و سختی مسیر در این مسابقات مشخص می‌شوند. در مجموع، هر ورزشکار بر اساس رتبه‌ای که در هر مسابقه کسب می‌کند، امتیازی می‌گیرد و در پایان سال میلادی، مجموع این امتیازات قهرمانِ قهرمانان جهان را مشخص می‌کند.

وی افزود: نخستین مسابقات یخنوردی امسال در سوییس و با حضور حدود ۱۴۰ ورزشکار از ۱۹ کشور جهان برگزار شد که این ورزشکاران در دو گرایش سرعت و سختی مسیر با هم رقابت کردند و خوشبختانه در نخستین حضور خود، نخستین مدال برنز انفرادی ایران در جهان را کسب کردم.

روسیه و کره جنوبی در ورزش زمستانی تا دندان مسلح هستند

صفدریان ادامه داد: به فاصله یک هفته در جام جهانی ایتالیا شرکت کردم و به نخستین مدال طلای انفرادی ایران در جام جهانی رسیدم و سرود ملی کشور عزیزمان برای نخستین بار در یک رشته زمستانی پخش شد. این مدال بسیار ارزشمند بود چون نفر دوم ورزشکاری از روسیه، یعنی مهد ورزش‌های زمستانی بود و مدال برنز هم به ورزشکاری از کره جنوبی رسید که در ورزش یخنوردی تا دندان مسلح است.

قهرمان اصفهانی جام جهانی یخنوردی ایتالیا گفت: امکانات ورزشکاران شرکت‌کننده قابل مقایسه با ما نبود، اما خوشبختانه با تلاش خود و دعای خیر مردم موفق به کسب مدال طلا شدم.

وی اظهار کرد: در مسابقات کره جنوبی نیز که در قالب جام جهانی و رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار شد، برای نخستین بار به مقام قهرمانی تیمی رسیدیم. کره جنوبی از امتیاز میزبانی بهره می‌برد و رییس هیأت داوران و رییس تیم طراحی مسابقات همه از کره جنوبی بودند، اما این کشور پس از ایران بر سکوی دوم ایستاد که نشان می‌دهد قهرمانی ایران چقدر با ارزش بود.

صفدریان اضافه کرد: پس از شرکت در چهار دوره مسابقه در کشورهای سوییس، ایتالیا، چین و کره جنوبی در مجموع با ۲۶۰ امتیاز در رده سوم رنکینگ جهانی قرار دارم و با نفرات اول و دوم پنج یا شش امتیاز اختلاف دارم. دو هفته آینده باید در مسابقات روسیه شرکت کنم که امتیاز آن، قهرمان قهرمانان سال ۲۰۱۸ را مشخص می‌کند.

وی افزود: نایب‌قهرمانی سیدعماد حسینی در مسابقات جوانان جهان در لیختن اشتاین نشان می‌دهد که راه را درست رفته‌ایم و آینده ورزشکاران استان اصفهان در این رشته روشن است.

قهرمان اصفهانی جام جهانی یخنوردی ایتالیا گفت: اعضای تیم ملی در مسابقات مختلف، متفاوت است و ملی‌پوشان با تصمیم فدراسیون تغییر می‌کنند، اما خوشبختانه با توجه به رنکینگ بالایی که دارم، امسال در همه مسابقات به صورت ثابت حضور داشتم و تا این لحظه بهترین عملکرد را از نظر انفرادی ثبت کردم.

نیاز به حمایت بیشتری دارم

صفدریان در مورد هزینه‌های شرکت در مسابقات تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان با هزینه فدراسیون شرکت کردیم، اما در جام جهانی باید با حمایت حامی مالی شخصی اعزام شویم که خوشبختانه هیأت کوهنوردی استان اصفهان، تا جایی که توان داشت به من کمک کرد و شهرداری اصفهان نیز قول‌هایی برای حمایت داشت و امیدوارم با افزایش حامیان مالی، بتوانیم در سال‌های آینده با آرامش بیشتری در مسابقات شرکت کنیم.

وی ادامه داد: حامیان مالی تنها در حد پرداخت هزینه اعزام به مسابقات به ما کمک می‌کنند، اما شرکت در مسابقاتی در سطح جهانی، نیاز به امکانات جهانی دارد چون با تیم‌هایی رقابت می‌کنیم که مربی، پزشک تغذیه، ماساژور و روانشناس دارند و تعداد نفراتی که با آنها به مسابقات اعزام می‌شوند، چند برابر تعداد ورزشکاران است، ولی ما تا شب اعزام در مورد ویزا و بلیت مطمئن نیستیم و دغدغه داریم.

قهرمان اصفهانی جام جهانی یخنوردی ایتالیا افزود: اینکه مربی‌ام در مسابقات کنارم باشد، حداقل چیزی است که نیاز دارم و امیدوارم در مسابقات روسیه این شرایط فراهم شود چون به قول معروف به دل شیر می‌رویم. تمام قهرمانان یخنوری از روسیه هستند و این مسابقات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صفدریان گفت: از پدر و مادرم و خانواده عزیزم تشکر می‌کنم که شرایط سخت قبل از اعزام را تحمل می‌کنند، چون فشار بیش از حد تمرین در روحیه و رفتار ورزشکار تأثیر می‌گذارد. از پیام رحمان ستایش، مربی‌ام و مهدی نصر، رییس هیأت کوهنوردی استان اصفهان که در مدت کوتاه حضورش، نگاه ویژه‌ای به رشته یخنوردی داشته است نیز ممنونم و امیدوارم این قهرمانی‌ها را حفظ کنیم.

کد خبر 337427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    2 0
    خدا حفظت کنه