مهم‌ترین رویدادهای خبری در استان اصفهان

در بررسی گزیده ای از رویدادهای مربوط به شهرهای استان اصفهان در چند روز گذشته با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته استان اصفهان شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

وعده اشتغال دو هزار نفری به باد رفت

علی رحمانی، فرماندار تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به واگذاری پنج هکتار از زمین های منطقه شمالی تیران به شرکت پیشرو دیزل آسیا اظهار کرد: این زمین ۱۰ سال پیش برای راه اندازی کارخانه تولید اتوبوس و مینی بوس به این شرکت واگذار شده که تاکنون دیوارکشی زمین و سازه فلزی این کارخانه انجام شده است.

وی افزود: این شرکت باید تعهد خود نسبت به اشتغال و فعال سازی کارخانه را در تیران به سرانجام برساند، در غیر این صورت فرآیند اداری برای باز گرفتن زمین انجام می شود.

توزیع آرد در ساعات غیر اداری ممنوع

در حالی که گفته‌ها، آمار و ارقام گواهی می دهد که مشکلی از بابت تامین گندم و آرد در کشور وجود ندارد اما این روزها نانوایان با سهمیه بندی آرد مواجه شده‌اند.

حمید جهانبین، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان با اشاره به ارسال کیسه‌های آرد در خارج از ساعات اداری اظهار کرد: توزیع آرد در ساعات غیر اداری به خارج از شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده آردهای غیرمجاز ضبط می‌شود./ایمنا

۳۵سال فراق به پایان رسید

انتظار خانواده شهیدی که سال‌ها شهر به شهر به دنبال شهید خود می‌گشتند به پایان رسید و بعد از گذشت ۳۵ سال شهید حمزه نعمتی به آغوش میهن اسلامی و خانواده خود باز خواهد گشت.

شهید نعمتی در ۲۳ تیرماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در شرق بصره مفقود شد و در نهایت، ۱۶ شهریورماه ۱۳۶۱ شهادت این شهید اعلام و امروز پس از ۳۵ سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شده است./ایمنا

افتتاح نخستین پروژه فیبر نوری شهرستانی در دهاقان در دهه فجر

حسین غفرانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: نخستین پروژه شهرستانی اداری ثبت‌احوال از طریق فیبر نوری در دهاقان به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

وی افزود: از طریق فیبر نوری، دامنه خط و پهنای باند افزایش می‌یابد و خدمات رسانی تسریع و تسهیل می‌شود، ۱۰ پروژه دیگر نیز در دست اقدام داریم./تسنیم

نویسنده کاشانی نماینده ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب ایتالیا

مصطفی جوادی مقدم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان اظهار کرد: حسن اسماعیلی طاهری نویسنده کاشانی به عنوان یکی از نمایندگان ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ حضور خواهد یافت.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب کودک به میزبانی شهر بولونیا ایتالیا از ششم تا نهم فروردین سال آینده، مهمترین رویداد بین المللی در زمینه انتشارات کودکان و صنعت چندرسانه ای می باشد که در آن نویسندگان، تصویرگران، عوامل ادبی، دارندگان مجوز و پروانه فیلم ها، توزیع کنندگان، فعالان در صنعت چاپ، کتابفروشان و کتابداران گرد هم می آیند./ایرنا

درهای ۹ اثر تاریخی شهرستان آران و بیدگل نوسازی می شود

جواد صدیقیان، ر ییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اظهار کرد: درها برای خانه های تاریخ رجبیان، ارباب رحیم، مسجد علی (ع)، مسجد موسی بن جعفر (ع)، حوضخانه مسجد جامع، خانه تاریخی ارباب ذبیح اله شهر نوش آباد، خانه مرتضوی شهر ابوزید آباد و خانه تاریخی حاج ارباب روستای علی آباد نصب می شود.
وی هزینه ساخت این درهای چوبی سنتی را برای استفاده در اماکن تاریخی آران و بیدگل نزدیک به یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال عنوان کرد./ایرنا

آب ۴ شهرستان اصفهان آلوده به نیترات یا شور شده است

حسن غلامی، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر در چهار شهرستان استان اصفهان به دلیل استفاده بیش از حد از آب های زیرزمینی مردم به آب شور رسیدند و شاهد ورود نیترات به آب هستیم که در این شهرستان‌ها از دستگاه های آب شیرین کن‌ استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ها تلاش کردیم از دستگاه های آب شیرین کن استفاده کنیم، تصریح کرد: هم اکنون آب شهرهای اردستان، جندق در خوروبیابانک، برف انبار داران و شهرضا آلوده به نیترات و یا شور شناخته شده است.

افتتاح پیست موتورکراس محمدآباد جرقویه

احمد بازوبندی، رییس هیئت اتومبیل‌رانی استان اصفهان اظهار کرد: با اختصاص زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع برای احداث پیست شهر محمدآباد و با هزینه‌ای بالغ‌ بر یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

وی افزود: با توجه به پتانسیل بالا در این منطقه، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز باعث رشد و تعالی ورزش و روحیه جوانان خواهد شد./فارس

افزایش اعتبار احداث سد بلطاق به ۴.۸ تومان در سال ۹۷

اکبر ترکی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث سد دهستان بلطاق اظهار کرد: هرساله برای خارج نشدن از ردیف بودجه مبلغ یک میلیون ریال اختصاص داده می‌شده که این اعتبار به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ افزایش داده شده است.

وی افزود: عملیات احداث سد بلطاق در سال آینده آغاز خواهد شد که با احداث این سد زمین‌های بسیار زیادی زیر کشت خواهد رفت و این پروژه در آینده از پروژه‌های بزرگ و ملی در استان اصفهان خواهد بود./فارس

کد خبر 337426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.