صادرات ۴ هزار تن از محصولات گلخانه‌ای تیران و کرون

تیران-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: چهار هزار تن محصول گلخانه‌ای شهرستان تیران و کرون امسال به کشورهای خارجی صادر شد.

محسن حاج عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در شهرستان تیران و کرون، با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: سالیانه ۲۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی جات در این منطقه تولید می شود که ۲۰ درصد آن صادر و مابقی در بازار داخلی به فروش می رسد که امسال چهار هزار تن محصول گلخانه ای شهرستان تیران و کرون صادر شده است.

وی افزود: این تولیدات کشاورزی با برند ایرانی به خارج از کشور صادر می شود که به دلیل مرغوبیت این محصولات، تغییر برند در کشورهای خارجی صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون تشکیل شرکت تعاونی تولیدات گلخانه داران این شهرستان را مهم دانست و تصریح کرد: تشکیل این شرکت تعاونی و ایجاد برند برای تولیدات این بخش و همچنین بسته بندی محصولات منجر به پیشرفت کاری و افزایش صادرات می شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان تیران و کرون میزان تولید در سال آینده با رشد خوبی روبه رو خواهد بود و باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات فراهم شود تا اینکه سرمایه گذاران این بخش از سود بالاتری نیز بهره‌مند شوند.

حاج عابدی با اشاره به دستاوردهای توسعه گلخانه ای در این منطقه یادآور شد: ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در تیران و کرون سبب شده در رتبه نخست اشتغال در بخش کشاورزی قرار گیرد، البته در دهه فجر امسال نیز بیش از یکصد فرصت شغلی با راه اندازی گلخانه‌ها به اشتغال منطقه اضافه شده است.

وی اضافه کرد: توسعه گلخانه‌های این منطقه بر اساس طرح مطالعاتی، آمایش سرزمینی، امکانات و زیرساخت های انجام می شود و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با وجود این زیرساخت‌ها که یکی از  مهم‌ترین آن‌ها آب کشاورزی است، می توانند در این بخش فعال شده و از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.

کد خبر 337418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.